ترویج مبانی قرآنی جزو طرح‎های اولویت‏‎دار فرهنگی
کد خبر: 3613516
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
مسعودی بیان کرد:

ترویج مبانی قرآنی جزو طرح‎های اولویت‏‎دار فرهنگی

گروه جامعه: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این کمیسیون طرحی را ارائه کرده‎ایم که فضای جامعه را قرآنی می‏‎کند، اظهار کرد: نگاه کمیسیون فرهنگی به مسئله قرآن، گسترش فعالیت‌ها و زمینه‎سازی برای ترویج مبانی آن است.

اصغر مسعودی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، بر ضرورت پرداختن به مبانی اسلامی و قرآنی در رفع مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: امروز مهمترین مسئله کشور، معیشت است و زیرساخت این مسئله، فرهنگ است.

وی افزود: متاسفانه جامعه امروز ما در رابطه با فرهنگ عمومی و فرهنگ‎سازی بسیاری از مسائل اسلامی کوتاهی کرده و ما در اتفاقات فرهنگی و اجتماعی، منطبق با دستورات اسلام رفتار نکرده‎ایم؛ این یعنی بین اسلام و مسلمانان تفاوت قائل شده‏‌ایم و این تفاوت همچنان وجود دارد.

مسعودی با بیان اینکه رفتارها و فرهنگ امروزی ما با فرهنگ اصیل ناب محمدی فاصله گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه برخی رفتارها و فرهنگ‎های امروزی با آن فرهنگی که قرآنی می‎فرماید: «الْكَادُّ عَلَى عِيَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّه»، و فرهنگی که در آن نباید دو روز مساوی و شبیه هم را داشته باشیم، مشکل داشته و فاصله گرفته است.

عضو شورای نظارت بر فرهنگ عمومی کشور گفت: علت بروز تمام این مشکلات، فاصله گرفتن از مبانی و مفاهیم قرآن و همچنین عمل نکردن به فرامین و دستورات اهل بیت(ع) است. با توجه به این مشکلات و رفتارها، در کمیسیون فرهنگی و برنامه ششم توسعه، نگاهمان را در محوریت قرآن متمرکز کرده‌ایم و امیدوارم، بتوانیم کارهای اساسی را برای قرآن انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تربیت حافظان قرآن، در کمیسیون فرهنگی طرحی را ارائه کرده‎ایم که فضای جامعه قرآنی شود؛ در این رابطه بحث کمک به موسسات قرآنی را هم مطرح کرده‎ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت جهادی در ترویج مبانی قرآنی، گفت: در این رابطه مؤسساتی داریم که حول یک شخص می‌چرخند، اما همین یک فرد به‌ اندازه یک سازمان بزرگ قرآنی فعالیت می‌کند؛ موسسه‌ای در شهر استهبان داریم که مرکزیت آن از یک روستا و با نام بیت الاحزان شروع شد و امروز به 150 شعبه در کل کشور رسیده است.

مسعودی بیان کرد: متأسفانه علیرغم اینکه سازمان‎های زیادی در حوزه قرآن کار و فعالیت می‎کنند، هنوز فعالیت‌هایشان متناسب با شأن جمهوری اسلامی و چشمگیر نیست؛ امیدواریم این نگاه بیش‌ازپیش تقویت شود.

وی اظهار کرد: نگاه کمیسیون فرهنگی به مسئله قرآن این است که زمینه را برای گسترش فعالیت‌های قرآنی آماده کند؛ در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی هم نگاه ویژه‎ای به این حوزه داری؛ امیدواریم با این طرح‌ها، حمایت‌های مالی مناسب از نهاد‌ها و فعالیت‌های قرآنی جامعه نیز انجام شود.

captcha