افزایش بیش از سه برابری کمک‌های خیران خراسانی به نیازمندان
کد خبر: 3613519
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

افزایش بیش از سه برابری کمک‌های خیران خراسانی به نیازمندان

گروه شهرستان‌ها: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از افزایش بیش از سه برابری کمک‌های خیران خراسانی برای اطعام نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محسن مسعودیان‌راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی صبح امروز، پنجم تیرماه در اجتماع مردم مؤمن و خداجوی شرکت‌کننده در نماز عید سعید فطر در جوار زیارتگاه شهید مدرس این شهرستان با بیان اینکه امسال سنت اطعام در سطح استان فراگیر و به عنوان فرهنگ نهادینه شد، گفت: اطعام را فقط در حاشیه های شهر مشهد انجام دادیم به طوریکه در هر شهرستان هر شب یک روستا همه بر سر سفره اطعام ساده و شایسته نشستند.
وی با اعلام اینکه در مسئله اطعام 32 میلیارد تومان سال گذشته به بیش از 100 میلیارد در رمضان امسال در قالب پهن کردن سفره، توزیع غذای گرم و بسته‌های سبد کالا رسیده است، اظهار کرد: این‌ها، شاخص‌های خداباوری و نیکوکاری شما عزیزان است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از عید فطر به عنوان جشن رهایی از هواهای نفسانی نام برد و افزود: ماه رمضان با همه گرمای طولانی و گرسنگی و تشگی‌هایی که داشت ما را به یاد قیامت انداخت.
وی با اشاره به اینکه این گرسنگی ها و تشنگی های این ماه بود که به ما یاد داد چگونه باید به فکر همنوع، مستمندان و همسایگان خود باشیم، بیان کرد: خداوند در این ماه یاد داد که چگونه باید به فکر کسانی که برای نان شب شان مانده اند، باشیم.
مسعودیان‌راد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بود تا با یک دست به سمت آسمان برده و دست دیگر را بر سر محرومان و ایتام و نیازمندان بکشیم، اظهار کرد: شما امت عزیز ایران در این ماه مبارک در کنار تهجد و تعبد خود، نیازمندان و دستگیری از محرومان و توجه به یتیمان را فراموش نکردید.
وی با اشاره به اینکه امسال خیران به شکل برجسته ای حضور یافتند به طوری‌که در بسیاری شهرها حضور بسیار پررنگی داشتند، عنوان کرد: آمار این را نشان می دهد که ماه مبارک رمضان اوج فضیلت های نیکوکاری است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اعلام اینکه خداوند تمام عبادت ها را با مسئله فقر زدایی و دستگیری از محرومان گره زده است، گفت: مبادا با پایان یافتن ماه مبارک رمضان از درد نیازمندان و دردمندان و بیماران غافل شویم.
وی با بیان اینکه نه تنها نباید کمک‌ها و خدمات خیران و نیکوکاران با پایان یافتن ماه مبارک خاتمه یابد بلکه باید یک شروع و حرکت و انرژی مضاعفی را برای ما ایجاد کند، به حرکت های یتیم نوازی و حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: فقط در یک روز بالغ بر 18 هزار داوطلب حمایت از این فرزندان به ما پیامک دادند که با تمامی آنها جهت دریافت کمک‌هایشان تماس گرفته شد.
مسعودیان راد ادامه داد: موضوع جمع‌آوری فطره امسال در  این استان تحت نظارت شورای عالی زکات و مدیریت نماینده مقام معظم رهبری و ائمه جمعه در تمام شهرستان‌ها ساماندهی شده و در این راستا نیز تعاملات خوبی با نهادهای مختلف حمایتی برقرار و برای هر پایگاه، یک مجوز صادرشده است که انتظارمان از مردم مؤمن و خداجو این است که کمک‌های خود را از طریق مراکز دارای مجوز رسمی و قانونی انجام دهند.
وی با بیان اینکه مردم خداجو سعی کنند کمک های خود را به مراکز دارای مجوز بدهند، گفت: لیست تمام نیازمندان و محرومیت‌ها با اولویت‌ها شناسایی و مشخص‌شده و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در کوتاه‌ترین زمان و با دقت لازم این کمک‌ها را به دست نیازمندان می‌رسانیم.
captcha