اقامه نماز عید فطر در جمهوری آذربایجان و چین
کد خبر: 3613525
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

اقامه نماز عید فطر در جمهوری آذربایجان و چین

گروه بین‌الملل: مسلمانان جمهوری آذربایجان و چین صبح امروز، دوشنبه، 5 تیرماه، همزمان با حلول ماه شوال در این دو کشور، نماز عید فطر را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسلمانان جمهوری آذربایجان صبح امروز نماز عید سعید فطر را در سراسر این کشور اقامه کردند.
مسلمانان شهر باکو، پایتخت این کشور صبح امروز برای اقامه نماز عید فطر در مساجد این شهر از جمله مسجد الهیات، مسجد قره چوکور و تزپیر حضور پیدا کردند.
نمازگزاران پس از ادای نماز عید سعید فطر برای برقراری آرامش و رفاه در این کشور دعا کردند.
اقامه نماز عید فطر در جمهوری آذربایجان و چین
الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز با انتشار پیامی عید فطر را به مردم کشورش تبریک گفت.
مسلمانان چین نماز عید فطر را اقامه کردند
خبر دیگری حاکی است، مسلمانان چین روز دوشنبه نماز عید سعید فطر را تحت تدابیر شدید امنیتی در مسجد تاریخی «نیوجه» پکن اقامه کردند.
به گزارش شفقنا، مسلمانان چین که اولین روز عید فطر را سپری می‌کنند، امروز(دوشنبه) پس از پرداخت زکات و زکات فطر، نماز عید فطر را با شکوه هرچه تمامتر اقامه کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی چین در اطراف مسجد جامع پکن تدابیر شدید امنیتی ایجاد کرده و تمامی راه‌های منتهی به مسجد را بستند.
اقامه نماز عید فطر در جمهوری آذربایجان و چین
مسجد نیوجه از قدیمی‌ترین مساجد چین به شمار می‌رود که در شمال این کشور واقع است. این مسجد از مراکز سیاحتی و زیارتی به شمار می‌رود و در عهد سلطان عثمانی عبدالحمید دوم به عنوان «الجامعه الحمیدیه» نام گرفته بود.
در چین ۵۶ اقلیت قومی وجود دارد که ۱۰ اقلیت مسلمان هستند که بیشتر آن‌ها در شمال و شمال غربی این کشور اقامت دارند.

captcha