دستگاه قضا برای تحقق عدالت واقعی بیشتر تلاش کند
کد خبر: 3613710
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

دستگاه قضا برای تحقق عدالت واقعی بیشتر تلاش کند

رییس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه دستگاه قضا برای تحقق عدالت واقعی بیشتر تلاش کند، گفت: دستگاه قضایی نظام و انقلاب به پیروی از سیره و هدف دکتر بهشتی در حال حرکت به‌ سوی ایجاد عدالت کامل در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، محمد رزم، رئیس کل دادگستری استان ایلام در مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر امروز در مسجد جامع شهر ایلام که از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: دکتر شهید بهشتی معمار کبیر دستگاه قضایی و عدالت در جامعه ایران اسلامی بود و دستگاه قضایی نظام و انقلاب به پیروی از سیره و هدف دکتر بهشتی در حال حرکت به‌ سوی ایجاد عدالت کامل در جامعه است.
وی با بیان اینکه این انقلاب و نظام در دل‌وجان مردم رسوب ‌کرده و همه پشتیبان آن هستند، افزود: خون شهیدان درخت انقلاب را تنومند کرده و همه‌ی ما مدیون خون‌های ریخته شده برای این نظام و انقلاب هستیم.
رزم با اشاره به اینکه منافقانی که شهید مطهری و دیگر شخصیت‌های نظام را ترور کردند امروز با گروهک خبیث داعش برای ناامن کردن ایران اسلامی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: ملت ایران از هیچ‌چیزی نمی‌هراسد و با صدای "الله اکبر" در حال حرکت به عدالت امام زمام (ع)، است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: شهید بهشتی تمام عمر خود را وقف انقلاب و نظام کرد و خدمتگزاری صادق به مردم بود و در راه  عدالت و حدود الهی شهید شد.
وی ادامه داد: عملیات غرورآفرین و نقطه‌زن موشکی سپاه پاسدارن به مقر فرماندهان داعش و هلاکت 170 تن از سرکردگان این گروهگ خبیث نشان از قدرت و صلابت ایران اسلامی در برابر تروریسم است و همه بدانند در زمینه امنیت با هیچ‌کسی تعارف نداریم حتی در اون طرف مرزها هم برخورد خواهیم کرد.
رزم با اشاره به اینکه قضات دادگستری استان دیگر مثل قدیم پشت میز نمی‌نشینند که پرونده بیایید و رسیدگی کنند، گفت: قضات استان پا به ‌پای نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در تلاش برای کاهش جرائم و ایجاد امنیت مطلوب برای شهروندان در تلاش هستند.
وی رفع اطاله دادرسی، حفظ حقوق شهروندی، سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی‌ها، مبارزه با جرائم خشن و مهم، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان را از اولویت‌های دادگستری استان دانست و گفت: مبارزه با مجرمانی که به جان، مال و ناموس مردم تعرض می‌کنند به شدت توسط قضات دنبال می‌شود و برخورد قاطع صورت مگیرد.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر «مهدی اکبرنژاد» عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: دکتر بهشتی مایه دلگرمی دوستان و مایه خشم دشمنان نظام بود و به همین خاطر مورد حمله تروریستی ناجوان مردانه منافقین قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بهشتی برای حفظ نظام و مصلحت مملکت از گفتن خیلی از چیرها کوتاه می‌آمد، افزود: منافقین به مردم عادی هم رحم نمی‌کردند و در ترورهای دهه 60 مردم عادی بود و خیلی از حوادث که برای نظام پیش می‌آمد مظلومیت ملت ایران را به جهانیان نشان داد چون هدف از تشکیل حکومت اسلامی ایران رسیدن به عدالت واقعی بود و دستگاه قضایی باید در این راستا به شدت تلاش کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه تلاش دستگاه قضا برای رسیدن به عدالت واقعی باید تقویت شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کرده اما کافی نیست.
وی ادامه داد: برای رسیدن به حق کامل مردم و کاهش جرائم باید بسترسازی مناسبی برای از بین رفتن جرائم و بزهکاری‌ها در جامعه صورت گیرد و به سمتی برویم که زندان ها و دادگستری‌ها خلوت شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام وجود 11 میلیون جوان در حال ازدواج در کشور را خطری جدی دانست، گفت: وجود این جوانان ازدواج‌نکرده کار را بسیار مشکل می‌کند و باید این حقیقت را قبول کنیم و از طرف دیگر آمارهای منتشرشده از سوی منابع رسمی کشور در زمینه مشکلات و جرائم بسیار نگران‌کننده است و باید برای حل مشکل  بیکاری که ریشه بسیاری از جرائم است، چاره‌اندیشی کرد.
وی آگاهی بخشی به مردم را از دیگر راهکارهای کاهش جرائم در جامعه است، گفت: کمک گرفتن از مردم برای تحقق عدالت بسیار مهم کار ساز است و دستگاه قضایی باید به این مهم توجه کند.
captcha