حقوق بشرآمریکایی دروغی بزرگ است
کد خبر: 3613721
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

حقوق بشرآمریکایی دروغی بزرگ است

گروه سیاسی: رئیس دفتر شورای نگهبان دراستان البرز حقوق بشرآمریکایی را برابر با تجاوز به حقوق مردم دانست و گفت: حقوق بشرآمریکایی دروغی بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی، رئیس دفتر شورای نگهبان دراستان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: هفته حقوق بشرآمریکا به پینشهاد مقام معظم رهبری تصویب شد و در این هفته(ششم تیرماه تا 12 تیرماه) باید آمریکا برای جهانیان تبیین شود.
وی به گوشه‌هایی از حمایت‌های آمریکا از تروریست‌ها در ایران اشاره کرد و ادامه داد: در ششم تیرماه سال 60 شاهد سو قصد نافرجام به مقام معظم رهبری توسط گروه‌های ترویستی مرتبط به آمریکا و ایادی آن وهفتم تیرماه سال 60 بمب‌گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی رقم خورد.
این مسئول بیان کرد: درحادثه ترویستی دفتر حزب جمهوری اسلامی 72 تن از یاران انقلاب از جمله آیت‌الله شهید بهشتی به شهادت رسیدند.
روحی یزدی گفت: همچنین هفتم تیرماه سال 66 بمباران شیمیایی سردشت و شهادت 110 نفر و مجروح شدن 5 هزار نفر از مردم مظلوم آن بود که در تاریخ در هشتم تیرماه سال 60 نیز ترور شهید کچویی به ثبت رسیده است .
رئیس دفتر شورای نگهبان دراستان البرز ابرازکرد: در 11 تیرماه سال 61 شاهد ترور نماینده ولی فقیه در استان یزد چهارمین شهید محراب توسط منافقین، 12 تیرماه سال 67 شاهد حمله به هواپیمایی مسافربری ایرباس و شهادت290 نفر بودیم.
وی خاطرنشان کرد: از تاریخ ششم تا 12 تیرماه بواسطه این جنایات استکبارجهانی به عنوان هفته حقوق بشرآمریکایی نام گرفته و این جنایات در تاریخ ایران ثبت شده است .
رویحی یزدی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که آمریکا هرازچندگاهی به یک کشور تحت عنوان دفاع از حقوق بشر حمله می‌کند بنابراین باید دنیا بداند حقوق بشر آمریکایی از نوع تجاوز به حقوق مردم، قتل و غارت مردم بی‌دفاع است .

captcha