تقویت اقتصاد شهری در گرو عمل به اصول اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3613730
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

تقویت اقتصاد شهری در گرو عمل به اصول اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصادی: معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی بر مبنای اصول اقتصاد مقاومتی موجب تقویت و ارتقا اقتصاد شهری می‌شود، گفت: شهرداري‌ها به عنوان سازمان‌های مردم نهاد بايد برای تحقق اين سیاست مهم تلاش کنند.

محمدرضا رضاپور، معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی، انطباق و به کارگیری آن در امور اقتصاد شهری می‌تواند به عنوان منبعی کارآمد در توسعه منطقی شهر موثر باشد.
وی افزود: بی‌شک یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری کرج در چهار سال گذشته تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که با انجام مطالعات عمیق انجام شده و بسیاری از پروژه‌های شهری با تکیه بر سیاست مذکور به بهره‌برداری رسیده است.
رضاپور ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که تدوین برنامه‌ای جامع برای ساماندهی اقتصاد شهری و بهره‌مندی از پتانسیل‌های ویژه به منظور رشد و گسترش شهر ضروری است و بر این اساس برنامه‌ای که منجر به ارتقا اقتصاد شهری و بهره‌گیری از امکانات همه جانبه در این خصوص می شود، امری اجتناب‌ناپذیر است.
این مسئول گفت: مولفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله ابزارهای توسعه شهری است و مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری به جد به تحقق آن اصرار دارند؛ نگاه عمیق و کلان مسئولان و مدیران ارشد شهر نیز به پیشرفت‌هایی است که از راه توسعه شهری حاصل می‌شود که این مهم از راهکارهای تحقق آبادانی شهری است.

captcha