پایان مسابقات قرآن رادیو «بلال» در اوگاندا + عکس
کد خبر: 3613754
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

پایان مسابقات قرآن رادیو «بلال» در اوگاندا + عکس

گروه بین‌الملل: با همكاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، مسابقات قرآنی شبکه رادیویی «بلال» در رشته حفظ پس از 20 روز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مسابقات 70 تن از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی از نقاط مختلف اوگاندا در مدت 20 روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در مرحله پایانی نفرات اول تا سوم از دو گروه دختران و پسران انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه جوایز خود را دریافت کردند.
مراسم اختتامیه با حضور علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا، موسی موگری، مدیر رادیو «بلال»، کریم کلیسا، مدیر شبکه تلویزیونی «سلام تی وی» و رادیو «پیرل» و تعدادی از علما و شیوخ برجسته اهل سنت همچون رئیس دایره امور شرعی شورای عالی مسلمانان و قاضی شرعی شهر کامپالا، در سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان كامپالا (پایتخت) برگزار شد.
شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا در آغاز این مراسم طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری و حرکت رو به جلو مسابقات قرآنی در این كشور، آن را ارزشمند و در خور تقدیر ارزیابی کرد و از رایزنی فرهنگی ایران برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ارتباط خوب و حمایت از فعالیت‌های دینی به ویژه در حوزه فعالیت‌های قرآنی تقدیر کرد.
کریم کلیسا، مدیر شبکه تلویزیونی «سلام تی وی» و رادیو «پیرل» نیز در سخنانی از اهتمام رایزنی فرهنگی ایران به حمایت از فعالیت‌های قرآنی اوگاندا سخن گفت و میزان توجه جمهوری اسلامی ایران به این نوع فعالیت‌ها را بسیار ارزشمند دانست.
پس از آن علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان هم حمایت از این برنامه معنوی و توفیق خدمت به قرآن را فرصت مغتنمی برای رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا دانست و از شورای عالی مسلمانان و مدیریت رادیو «بلال» برای اجرای خوب و موفق مسابقات، تشکر کرد.
بختیاری در ادامه با بیان رسالت مهم رسانه‌های اسلامی در این برهه از زمان گفت: امپریالیسم فرهنگی به ویژه در حوزه رسانه، از این ابزار ارتباطی برای وصول به اهداف مادی خود، سوءاستفاده می‌کند و برای تخریب عقاید، باورها و ارزش‌های دینی مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. صاحبان قدرت و ثروت نیز در خدمت این رسانه ها هستند و نوعی بسیج عمومی از سوی جریان ضددینی برای تضعیف ارزش‌های انسانی و دینی شکل گرفته که ما نمی‌توانیم به آن بی‌توجه باشیم.
بختیاری افزود: اینجاست که رسالت مهم رسانه‌های اسلامی در خنثی‌سازی طوفان مخرب تبلیغاتی دشمن، اهمیت خود را نشان می‌دهد.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین تولید برنامه‌هایی از این قبیل با محوریت قرآن و آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به خطرات تهاجم فرهنگی را از وظایف خطیر رسانه دانست و با ارزشمند دانستن فعالیت‌های رادیو «بلال»، رادیو «پیرل» و شبکه تلویزیونی «سلام تی وی» پرداختن به فرهنگ اسلامی و وحدت جهان اسلام را یکی از ضرورت‌هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرند.
 
پایان مسابقات قرآن رادیو «بلال» در اوگاندا + عکس


پایان مسابقات قرآن رادیو «بلال» در اوگاندا + عکس
captcha