موضع گیری مسئولان در برابر عربستان مقتدرانه باشد
کد خبر: 3613955
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

موضع گیری مسئولان در برابر عربستان مقتدرانه باشد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دیپلماسی لبخند در برابر عربستان کارساز نیست، گفت: سیاست مسئولان در برابر عربستان مقتدرانه و محکم باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مرکز خراسان شمالی، اظهار کرد: ولیعهد عربستان جوانی کم تجربه و مغرور است و برای قدرت نمایی سخنانی را جهت جنگ افروزی علیه کشورمان مطرح می کند.
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی سیلی محکمی به دهان متجاوزان می دهد و حرکات نامتعارف دشمنان را تحمل نمی کند، ادامه داد: کشورهای بزرگ تر از عربستان سیلی خورده اند و دشمنان بدانند این کشور مهد دلیران و شهدای از جان گذشته ای است که فکر تجاوز و دشمنی را همراه با خود آن ها به گور می برد.
وی تصریح کرد: داعش بر اساس تفکر وهابیت همین جوان کم سن تشکیل شده است و دیپلماسی لبخند، ولیعهد عربستان را مغرور تر می سازد.
نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود، سپاه پاسداران را از یادگاری های امام راحل(ره) و مایه افتخار و اقتدار کشور دانست و افزود: سیلی سپاه در حمله موشکی به مواضع داعش، حرکتی مقتدرانه و پاسخی کوبنده به دشمنان بود اما برخی این حرکت سپاه را در داخل زیر سوال می برند.
حجت الاسلام یعقوبی سپاه را مایه اقتدار و افتخار کشور در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: اگر کشوری اقتدار نظامی نداشته باشد، در سایر حوزه های سیاسی و اقتصادی نیز اقتدار و برشی نخواهد داشت.
وی سخنان برخی افراد و روزنامه ها با ادعای روشن فکری در برابر مواضع سپاه را حرکتی در راستای خواست دشمنان این کشور توصیف کرد و گفت: سپاه از افتخارات این کشور است و سخنانی که شنیده می شود اگر از سوی بیگانه باشد توقعی نداریم اما گاهی این موضع‌گیری‌ها در داخل کشور و از سوی آدم‌های خودی است که سبب ناراحتی می‌شود.
امام جمعه بجنورد ضمن تاکید بر همدلی و وحدت تمام جرایانات سیاسی کشور، یادآور شد: خواسته و ناخواسته با بیان سخنان تحریک آمیز نباید سوژه دست دشمنان داد و امروز کشور مانند همیشه نیازمند انسجام و وحدت است.
  حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه برخی با قلم خود جامعه را ملتهب و اذهان را منحرف می‌کنند تا مردم مشکلات اصلی کشور، تحریم‌ها و آمریکا یادشان برود، خاطرنشان کرد: حاشیه‌ها را پررنگ می‌کنند تا کارهای اصلی به زمین‌مانده را مردم فراموش کنند، اما رهبری بار دیگر آتش به اختیار را معنا کردند تا جای ابهامی باقی نماند.
وی با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی و برخی روزنامه‌ها برداشت‌های نادرستی از سخنان رهبری درباره واژه آتش به اختیار به کار بردند، اظهار کرد: نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی را برابر با قانون‌شکنان معرفی کردند، اما منظور از آتش به اختیار قانون‌شکنی نیست چراکه در چارچوب قانون و بر اساس اعتقادات و دین باید نصیحت‌های مشفقانه و تذکر انجام شود و نه برخورد فیزیکی.
captcha