اصلی‌ترین شیوه آتش به اختیار امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3613999
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
امام جمعه قشم:

اصلی‌ترین شیوه آتش به اختیار امر به معروف و نهی از منکر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه قشم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه آتش به اختیار دستوری قرآنی بوده، گفت: اصلی‌ترین شیوه آتش به اختیار امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص آتش به اختیار، امر به معروف و نهی از منکر را از اصلی‌ترین شیوه های آتش به اختیار فرهنگی عنوان و اظهار کرد: آتش به اختیار دستوری قرآنی بوده و آنچه زمینه بکارگیری این لفظ را فراهم آورده است، رهاسازی امر به معروف و نهی از منکر در متن جامعه است

جوکار در تبیین آتش به اختیار در امور فرهنگی، اقداماتی خودجوش و تمیز را مدنظر رهبری دانست و افزود: جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مقابله با منکرات و احیاء معروف های فراموش شده بصورت خودجوش و منظم، در صحنه حاضر و با پایبندی به شرع و قوانین جمهوری اسلامی ایران، آتش به اختیار باشند.

وی با بیان اینکه مسلمین و مومنان واقعی به تمامی پیامبران، کتب الهی و تفاسیر اهل بیت(ع) معتقد هستند، تصریح کرد: ایمان باید در زندگی انسان تجلی یابد و مومن، به تمامی معارف اسلام عملا عامل باشد همانگونه که نمی توان نماز خواند ولی خمس و زکات را نپرداخت.

امام جمعه قشم با تاکید بر اینکه احساس خلاء و فاصله گیری از دو فریضه ی مهم امر به معروف و نهی از منکر بعنوان فروع دین اسلام موجب اعلام آتش به اختیار شده است، موکد ساخت: آمر معروف و ناهی منکر بودن از شاخصه های مومنان و شیعیان آرمانی جامعه ی مطلوب امیرالمومنین علی(ع) می باشد و بایست آحاد جامعه پلیس فرهنگی و عامل به این دو فریضه ی الهی باشند؛ به نحوی که امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان عمومی جامعه بدل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار، امر به معروف را ضامن تحقق واجبات الهی و نهی از منکر را موجب ترک معاصی عنوان و اظهار داشت: بنا بر قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران دولت و دستگاه قضا موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

جوکار در خطبه ی دوم نماز جمعه قشم، سالروز آزادسازی شهر مهران در عملیات کربلای یک را یادآور شد و ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تقدیر از رشادت های ایثارگران، به بیان پیشرفت های شهرستان در حوزه صنعت و معدن پرداخته، گفت: ضروریست مسئولین شعار سال را محور اصلی فعالیت های خود قرار داده، صنایع کوچک و متوسط را که لازمه ی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستند را مورد حمایت قرار دهند.

وی در تشریح شخصیت مرحوم علامه امینی از بزرگترین مدافعین حریم امامت و ولایت ابراز داشت: علامه ی امینی با وجود امکانات محدود زمان حیاتش، ۳۰ سال از عمر شریف را به بررسی شهرهای اسلامی و کتابخانه های گوناگون به جهت گردآوری اسناد تاریخی برای دفاع از ولایت اختصاص داد که نتیجه ی مجاهدت های این عالم بزرگوار در کتاب "الغدیر” بعنوان مهمترین کتاب در دفاع از حریم امامت و ولایت انعکاس یافته است.

امام جمعه قشم با اظهار اینکه وهابیت سعودی با خط گرفتن از انگلیس در هشتم شوال به تخریب حرم و بارگاه ائمه معصومین(ع) در بقیع پرداخت، بیان کرد: دشمن بداند ما برای دیدار حرم و بارگاه به زیارت نمی رویم که بخواهیم با تخریب شدنش از زیارت دست برداریم؛ ائمه ی معصومین(ع) در قلب‌های مومنان جای گرفته اند و به فرموده ی خاتم الانبیاء(ص) حرارت و جوشش عشق به اهل بیت(ع) دائمی و سرد ناشدنی است

وی به مناسبت چهاردهم تیرماه به تبیین قداست قلم پرداخت و در ادامه با تقدیر از زحمات شهردار و دهیاران بواسطه ی فرارسیدن روز شهرداری و دهیاری، مجددا توجه به مسئله ی رانش زمین در دو محله امام حسین(ع) و صاحب الزمان(عج) را گوشزد نموده، افزود: مسئولین امر جهت جلوگیری از پیامدهای نامطلوب امنیتی، زیست محیطی و فاجعه انسانی، این مسئله را پیگیری و نتیجه را به مردم گزارش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، ششم تا چهاردهم تیرماه را اوج جنایات آمریکا بر علیه ملت ایران عنوان و با برشمردن برخی از این جنایات، ابراز کرد: حمله وحشیانه به هواپیمای مسافری در خلیج فارس و به شهادت رساندن ۲۹۸ انسان بی گناه، و پس از آن اعطای مدال و تقدیر از عامل این حمله وحشیانه اوج جنایات آمریکا در این هفته است.

جوکار پنج اقدام آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را خصمانه توصیف کرد و ادامه داد: پیام آزادسازی پر افتخار موصل، همان پیام آزادسازی خرمشهر یعنی پیروزی مقاومت بر سازش است.

وی علت تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را همان علل مخالفت دشمنان با اصل انقلاب و اسلام برشمرده، خاطرنشان کرد: خفت آنان در منطقه بواسطه اقتدار سپاه است و در بُعد داخلی نیز توان تحمل وحدت دولت و سپاه را ندارند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: دولت و سپاه هر دو زیر نظر ولی امر و فرماندهی کل قوا انجام وظیفه می کنند و  ورود سپاه در عرصه های گوناگون و تحقق ناممکن‌ها بواسطه تقاضای دولت‌ها بوده است؛ دشمن خیال باطل تفرقه افکنی در بین سپاه و دولت را به گور خواهد برد.

captcha