ملاک شهر قرآنی شدن اخلاق است نه قرائت
کد خبر: 3614014
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

ملاک شهر قرآنی شدن اخلاق است نه قرائت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین گفت: بنده موافق این جمله که خمین شهر قرآنی است نیستم؛ چراکه قرآن مراتب دارد، خواندن قرآن یک مرتبه است اما اخلاق قرآنی که حد اعلای مراتب است باید مد نظر ما باشد.

حجت‌الاسلام حسن کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: 120 معلم قرآنی با این اداره همکاری دارند و کلاس‌های حفظ در مقاطع سنی مختلف، دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، معارف و مفاهیم در طول سال در مراکز قرآنی وابسته به این اداره برگزار می‌شود.
وی افزود: کلاس‌های قرآنی با حضور 3 هزار قرآن‌آموز در چهار مؤسسه و 28 خانه قرآن زیرمجموعه تبلیغات اسلامی در سطح شهر و روستا طبق طرح‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده 9 ماهه برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه وضعیت قرآنی خمین به طور نسبی خوب است ادامه داد: هدف از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن این است که هیچ انسانی در زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی از سواد قرآنی بی‌بهره نماند.
وی کیفیت آموزشی مؤسسات را خوب دانست و اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات، مؤسسات توانسته‌اند در آموزش و جذب علاقمندان به قرآن به خصوص نوجوانان خوب ظاهر شوند. مشکلی که در سطح این شهرستان در بحث قرآن وجود دارد این است که عده‌ای می‌خواهند انحصارطلبی را در زمینه قرآن نیز رقم بزنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین تأکید کرد: این افراد به حافظان و قاریان اجازه نمی‌دهند در هر مسابقه و برنامه قرآنی شرکت کنند و بیشتر به دنبال شهرت طلبی هستند، حافظان و قاریان در هر مؤسسه یا اداره‌ای که هستند باید از فرصت‌ها و امکانات در راستای موفقیت بهره‌مند شوند، این انحصارطلبی به قرآن‌آموزان و کیفیت برنامه‌های آموزشی شهرستان ضربه می‌زند.
وی با بیان اینکه وحدت رویه در زمینه قرآن در خمین کمرنگ است اظهار داشت: عده‌ای دیگران را از حضور در بعضی مسابقات و برنامه‌های قرآنی منع می‌کنند و خود نیز حضور پیدا نمی‌کنند درحالی که فعالان قرآنی و مؤسسات باید در شهرستان خمین وحدت رویه را پیش گیرند تا سطح کیفی آموزش‌های قرآنی افزایش یابد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین گفت: حافظ قرآن به کسی اطلاق می‌شود که بتواند مدرک حفظ را از تبلیغات اسلامی یا ارشاد اخذ کند، بنده موافق این جمله که خمین شهر قرآنی است نیستم چراکه  قرآن مراتب دارد، خواندن قرآن یک مرتبه است اما اخلاق قرآنی که حد اعلای مراتب است باید مد نظر ما باشد.
حجت‌الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: عمل به قرآن مهم است و مدیر قرآنی باید اخلاق قرآنی داشته باشد، مؤسسات و نهادهایی که در رابطه با قرآن فعالیت می‌کنند متعهد به اخلاق قرآنی باشند و زمانی خمین شهر قرآنی خواهد بود که عمل به احکام قرآنی در بین اصحاب قرآن از همه بیشتر باشد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اخلاق قرآني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۲۰:۵۸
0
0
هر ادعايي مي كنيد براي ادعايتان دليل و مدرك بياوريد. چند حافظ و قاري را در سطح شهر دست و پا بسته ديده ايد كه با اين كار مانع حضور او در جايي ديگر يا مسابقه اي يا موسسه اي شده اند.
اين تفكر خراب تنها و تنها شماست كه آن را فقط براي خراب كردن چهره قرآن در سطح شهر نشر مي دهيد.
دم از اخلاق قرآني ميزنيد در حالي كه خود تهمت ناورا بر زبان جاري كرده و حرف نادرست مي زنيد. مگر آيه قرآن نيست كه ان بعض الظن الاثم
شما مي خواهيد همه چيز براي شما باشد. توان به دست آوردن كه نداريد، خود را پشت تهمت هاي ناروا پنهان مي كنيد......
سبحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۹:۲۲
0
0
به جای حرف عمل کنید
فقط در سایه مانده اید و به جای اینکه به کار اصلی خود که ترویج فرهنگ واخلاق قران است مدام در دفتر امام جمعه مشغول عرض ارادات به امام جمعه هستید
به قول شاعر میگه
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
captcha