چگونگی افزایش بهره‌وری فعالیت‌های قرآنی/ بخش‌های قرآنی مکمل کار یکدیگر باشند
کد خبر: 3614017
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
سلطانی‌فر:

چگونگی افزایش بهره‌وری فعالیت‌های قرآنی/ بخش‌های قرآنی مکمل کار یکدیگر باشند

گروه جامعه: وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر ضرورت بهره‌وری فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت: اگر بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که بخش‌های مختلف قرآنی مکمل کارهای همدیگر باشند، می‌توانیم ضریب بهره‌وری مبانی و مفاهیم قرآنی را در جامعه بالا ببریم.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و انسجام دستگاه‌های فرهنگی در ترویج مبانی و مفاهیم قرآنی کشور به‌خصوص در حوزه جوانان، اظهار کرد: امروز در کشور افراد زیادی در کارهای فرهنگی و فعالیت‌های زیرشاخه این حوزه فعالیت می‌کنند، اما متاسفانه به دلیل اینکه یک وحدت رویه و هماهنگی بین آن‌ها وجود ندارد شاهد هدررفت سرمایه و امکانات در این بخش هستیم.

وی افزود: ما امروز علیرغم اینکه معضلات فرهنگی زیادی داریم نزدیک به 55 وزارتخانه، سازمان، دستگاه‌ و نهادهای مختلف کشور در حال کار و فعالیت در حوزه فرهنگی هستند اما همه این فعالیت‌ها تقریبا به صورت ناهماهنگ انجام می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر ضرورت بهره‌وری فعالیت‌های قرآنی در جامعه تصریح کرد: در بخش قرآنی ما نمی‌توانیم بگوییم همه فعالیت‌ها الزاما باید با هم هماهنگ باشند، اما چنانچه بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که بخش‌های مختلف قرآنی مکمل کارهای همدیگر باشند می‌توانیم ضریب بهره‌وری مبانی و مفاهیم قرآنی را در جامعه بالا ببریم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که در بسیاری از نهاد‌ها، بخش‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها به صورت رسمی و غیر رسمی، اجباری و یا ارادی کار آموزش‌های قرآنی در حال انجام است، اما متاسفانه این فعالیت‌ها آنچنان که باید و شاید با همدیگر هماهنگ نبوده و مکمل هم نیستند و نتوانسته‌اند به صورت مطلوب اثرگذار باشند.

وزیر ورزش و جوانان هماهنگی دستگاه‌های قرآنی را یک ضرورت برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی و ترویج مبانی و مفاهیم قرآن در جامعه دانست و افزود: اگر بتوانیم این هماهنگی را به وجود بیاوریم قطعا می‌توانیم در بهره‌وری از فعالیت‌های قرآنی و ترویج و تبلیغ مفاهیم و مبانی قرآن در جامعه استفاده کافی را داشته باشیم.

captcha