وظیفه ترویج نماز برعهده تمام افراد جامعه است
کد خبر: 3614436
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

وظیفه ترویج نماز برعهده تمام افراد جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با تأكید بر اینكه هر فردی در هر جایگاهی كه باشد وظیفه ترویج نماز را برعهده دارد، بیان کرد: برای داشتن نمازی اثرگذار نیازمند تلاش،‌ ترویج و مطالعه در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، افزود: ستاد اقامه نماز بر اساس رسالت و ماموریتی كه در حوزه فرهنگ دینی در سطح استان دارد تلاش می كند كه به‌وسیله برگزاری اجلاس‌های استانی و شهرستانی نماز گامی موثر در جهت سلامت اجتماعی هرمزگان بردارد.

وی با تاكید بر اینكه همه ما نسبت به نماز اطرافیانمان مسئول هستیم و باید برای برپایی نماز تلاش كنیم گفت: هر كسی كه برای ترویج فرهنگ نماز فعالیتی را انجام داده باید تشویق شود زیرا در مقابل شیطان‌های داخلی و خارجی ایستاده است.

حجت الاسلام فروزان نژاد تاكید كرد: در جامعه نماز خوان بسیار است اما مهم ترین مسئله این است كه اقامه نماز اتفاق بیفتد در حالی كه اقامه كنندگان نماز كم داریم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان ادامه داد: بهترین حالت در جامعه این است كه نماز اقامه شود و این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد كه پنج كلمه تبلیغ، تعلیم، تمهید، تمجید و تعمیق تعریف شود.

وی با تاكید بر این كه هر فردی در هر جایگاهی كه باشد وظیفه ترویج نماز را برعهده دارد بیان کرد: برای داشتن نمازی اثرگذار نیازمند تلاش،‌ ترویج و مطالعه در این زمینه هستیم.

captcha