اجلاس منافقین در پاریس؛ گردهم‌آیی جنایتکاران جهانی
کد خبر: 3614699
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
منصوری آرانی عنوان کرد:

اجلاس منافقین در پاریس؛ گردهم‌آیی جنایتکاران جهانی

گروه سیاسی: کارشناس مسائل سیاسی برگزاری اجلاس منافقین در پاریس با حضور افراد جنایتکار و تندرویی چون ترکی الفیصل و جان بولتون را گردهم‌آیی جنایتکاران جهانی دانست و گفت: حمایت چنین افرادی از منافقین در عین حال که بی‌مناسبت و عجیب نیست اما از طرفی نشان‌دهنده دست خالی جبهه استکبار و ارتجاع در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست سالانه منافقین این هفته با حضور برخی نمایندگان تندرو کنگره آمریکا، مقامات عربستانی از جمله ترکی الفیصل (رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی)، نمایندگانی از اتحادیه اروپا و تعدادی از سران گروه‌های معارض سوری در پاریس برگزار شد.

نکته مضحک ماجرا بیانیه ادعایی گروهک منافقین بود که بیان کرده بود این کنفرانس دو رسالت بر عهده دارد؛ نخست تغییر نظام ایران و دوم لزوم توافق همه کشورها برای برقراری صلح و آرامش منطقه‌ای و بین‌المللی.

همچنین در این نشست ترکی الفیصل، جان بولتون و سایر سخنرانان  بر مسئله ضرورت تغییر نظام سیاسی ایران تأکید کرده و در واقع این مسئله نقطه مشترک و محوری سخنرانی آنان بود. همزمانی این نشست با هفته حقوق بشر آمریکایی در ایران ما را برآن داشت در گفت‌وگویی به تحلیل دست به دامان شدن دشمنان جمهوری اسلامی ایران به منافقین مرده امروز شویم.

منافقین، عروسک خیمه‌شب‌بازی امریکا و آل‌سعود

عباسعلی منصوری، کارشناس مسائل سیاسی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا در تحلیل کنگره سالانه منافقین با محوریت براندازی نظام ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و در رأس آن امریکا به نقطه‌ای رسیدند که احساس کردند که باید از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و در این میان گروهک منافقین کاملا برای استفاده بردن آمریکا در مسیر مقابله با جمهوری اسلامی آماده بود و آنها نیز این بهره را از منافقین بردند.

وی ادامه داد: در این راستا منافقین از هیچ اقدامی در راستای ضدیت با ملت ایران و به پیش بردن خواسته‌ها و اهداف امریکا فروگذار نکردند که شامل جاسوسی برای صدام، عملیات مرصاد، ترورهای گسترده از جمله ترور شخصیت‌های بزرگ نظام ماند شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر و ایجاد فضای ناامنی در کشور با ترور بیش از 17000 نفر از مردم کشورمان بود.

منصوری اظهار کرد: لذا اینگونه نیست که آمریکا، اروپا و عربستان امروز به یاد منافقین افتاده باشند. منافقین برای جبهه استکبار و ارتجاع عروسک‌های خیمه‌شب بازی برای پیشبرد اهداف‌شان به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده و هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نکته جالب اینجاست که آمریکایی‌ها که همواره دم از حقوق بشر می‌زنند از گروهکی که هیچ کس شکی در تروریستی بودن آن ندارد حمایت می‌کنند و اینجا باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند هرکس از حقوق بشر صحبت کند آمریکایی‌ها صلاحیت و حق صحبت در این رابطه را ندارند.  

لزوم فعالیت بیشتر در حوزه دیپلماسی و فرهنگ برای افشای چهره منافقین
 
وی یادآور شد: مسئله دیگر اینکه این نشست در همان روزهایی برگزار می‌شود که همزمان با سالگرد هفتم تیر و به شهادت رساندن شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و اقدام تروریستی این گروه است که این وقاحت زیادی می‌خواهد. زیرا معمولا تمام سیستم‌ها و نهادها تلاش می‌کنند با سکوت از دوران جنایات و اقدامات وحشیانه خود پس از گذشت چندین سال عبور کنند اما آنها در همین زمان چنین اجلاسی را برگزار می‌کنند و در عین حال ادعای تلاش برای برقراری صلح و امنیت جهانی می‌کنند.

منصوری اظهار کرد: لذا لازم است تلاش وافری به لحاظ سیاسی، فرهنگی و هنری برای افشای چهره تروریستی این گروهک برای سایر جهانیان انجام بگیرد و در این زمینه وزارت امور خارجه و مجموعه فرهنگی و هنری کشور می‌توانند نقش ویژه‌ای ایفا کنند و چهره واقعی این گروهک را برای نسل جوان داخل کشور و سایر مردم جهان آشکار سازند.

حمایت نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه از منافقین چهره واقعی آمریکا را عیان کرد

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو جناح دموکرات و جمهوریخواه در این نشست و حمایت آنها از این گروهک تروریستی چهره واقعی و شفاف آمریکا را نیز نشان داد، گفت: آمریکایی‌ها در عین حال که شعار مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند اما به واقع به جریانات تروریستی کمک می‌کنند و این پیام را به سایر گروه‌های تروریستی نیز می‌دهند که اگر در مسیر اهداف امریکا باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند حتی اگر مربوط به سه دهه قبل باشد.

منصوری ابراز کرد: حمایت امریکایی‌ها و سعودی‌ها در اجلاس‌هایی مانند اجلاس منافقین مسئله عجیبی نیست و این در امتداد همان حمایت‌های 38 سال پیش آنهاست. در واقع این اجلاس محل نشست مجموعه جنایتکاران و تندروها از اقصی نقاط جهان بود؛ چه ترکی الفیصل، چه جان بولتون و چه سایر حاضران سرشناس از جمله افراد جنایتکار نسبت به مردم مسلمان منطقه در عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین و ... هستند که با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ضدیت و عناد دارند و حمایت چنین افرادی از منافقین بی مناسبت نیست و از طرفی نشان دهنده دست خالی آنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. 
captcha