نمایشگاه هنرمندان شیعه و سنی در فستیوال مانیل + عکس
کد خبر: 3615150
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

نمایشگاه هنرمندان شیعه و سنی در فستیوال مانیل + عکس

گروه بین‌الملل: نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط دو هنرمند شیعه و سنی دیروز، 11 تیرماه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فستیوال فطر 2017 مانیل، پایتخت فیلیپین افتتاح شد.

نمایشگاه هنرمندان شیعه و سنی در فستیوال مانیل + عکس
رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این نمایشگاه به همت رايزنی فرهنگی ايران در مانيل، مركز اسلام و دموكراسی فيليپين و مركز فرهنگی «شومارت» مانيل به مناسبت عيد فطر در محل نمايشگاه‌های فرهنگی و هنری بزرگ‌ترين مركز تجاری آسيا معروف به «مال آف آسيا» برگزار شده است و تا فردا، 13 تیرماه ادامه دارد.
نمایشگاه مانیل توسط خانم سانتانينا رسول، سناتور سابق مسلمان مجلس سنای فيليپين و خانم مری ديزون، معاون فرهنگی و اداری مجموعه تجاری شومارت افتتاح شد و فواد حسن شعیب، از شیعیان مانیل، وکیل دادگستری و از مسئولین وزارت امور مسلمین این کشور در آن حضور داشت.
در این نمایشگاه تابلوهای خط نستعلیق تندیس تقوی، هنرمند شیعه شامل 5 تابلو با موضوع نامه امام علی(ع) به مالک اشتر و تابلوهای مناجات که با طلای ناب تذهیب شده و 20 تابلوی نقاشی خط با عنوان «الله» عبدالماری ايماو، هنرمند اهل تسنن از فیلیپین در معرض دید عموم قرار گرفته است.
كوبلای ميلان، هنرمند مسیحی، استاد موسيقي و آهنگساز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با گروه هنرمندان ميندانائو آهنگ‌های منطقه مسلمان‌نشین میندانائو در جنوب فيليپين را اجرا کرد.
بنابر این گزارش، در نمايشگاه مانیل سراميک‌هايی منقش به خطوط اسلامی از سوي رايزنی به نمايش در آمده و قرار است نمايشگاه در دو نقطه ديگر از شهر مانيل نيز به برگزار شود.
خانم «سالما رسول»، مسئول فستیوال فطر 2017 ضمن خوش‌آمد‌گویی به هیئت ایرانی و محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین گفت: شش سال است این جشنواره را برگزار می‌کنیم؛ ولی امسال این جشن بسیار متفاوت است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران با نمایشگاهی از آثار قرآنی و اسلامی در آن حضور یافته و جشن امسال ما با عنوان «خوشنویسی اسلامی» برگزار شده است .
وی افزود: جشن امسال بیانگر آمیخته‌شدن فرهنگ‌های مختلف با هم است؛ به ویژه زمانی که فیلیپین درگیر خشونت‌های افراط‌گرایانه است.
 وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت مناسبی برای برجسته‌کردن ارزش‌های انسانی باشد.
در پایان پیشنهاد تندیس تقوی مبنی بر برگزاری جشن گلریزان برای فروش تابلوهای خوشنویسی به نفع آسیب‌دیدگان شهر «مراوی» فیلیپین مورد توجه مسئولین برگزاری نمایشگاه قرار گرفت و مقرر شد این برنامه در سالن  سازمان خدمات اجتماعی مانیل برگزار شود.

captcha