تجلی حیات طیبه در سایه معرفت به امام زمان(عج)
کد خبر: 3615464
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
حجت‌الاسلام شریفی صادقی بیان کرد:

تجلی حیات طیبه در سایه معرفت به امام زمان(عج)

گروه جامعه: مدیر موسسه علمی-فرهنگی تمدن علوی با بیان اینکه تجلی کامل حیات طیبه در دوران قیام امام زمان(عج) در سایه معرفت امام زمان و الگو قرار دادن صفات یاوران ایشان محقق می‌شود، گفت: در یک خانواده مهدوی، مهمترین قوانین حاکم بر زندگی بر مبنای خداگرائی، ولی‌گرایی و والا‌گرایی اخلاقی است.

محمد شریفی صادقی، مدیر موسسه علمی-فرهنگی تمدن علوی و خطیب برجسته کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جایگاه سبک زندگی قرآنی و صحیح در زمینه‌سازی ظهور، گفت: سبك زندگی صحیح و اسلامی در قرآن کریم بر‌اساس توحید‌مداری بیان شده و زندگی خدا‌محور همراه با امنيت و آرامش و به دور از دغدغه‌های امروزی است.

وی افزود: امروزه، همچنان که پیشرفت علم و تکنولوژی را شاهد هستیم، انسان با انواع تهاجم‌های دینی و فرهنگی روبه‌رو است، که بحران‌ هویت را برای او ایجاد کرده است و در نهایت او را با سرگردانی در زندگی روبه‌رو می‌کند؛ به همین جهت، اصلی‌ترین نیاز انسان‌ها در این دوره شناخت زندگی واقعی و صحیح است.

شریفی صادقی ادامه داد: جهان خلقت مظهر رحمت بی‌حد و اندازه پروردگار است و فرموده‌های خداوند منان مسیری است که از طریق آن هر موجودی به کمال می‌رسد؛ حال حیاتی که خداوند کریم در این رابطه، انسان را بدان رهنمون می‌کند، حیات طیبه است که مظهری از حیات حقیقی خداوند است.

مدیر موسسه علمی-فرهنگی تمدن علوی تصریح کرد: در حیات طیبه، فراهم‌سازی خواسته‌های بشری در راستای قرب الهی است و هدف انسان‌ها فقط رسیدن به رفاه زندگی نیست، بلکه سامان‌دادن زندگی دنیوی برای قرب الهی برنامه‌ریزی شده است. این همان تفکر مهدوی است چراکه جامعه مهدوی، نه تنها بشر را از صحنه جهانی دور نمی‌کند، بلکه جامعه را برای تکامل و آبادانی زندگی در سایه ایمان، عمل صالح و تقرب به درگاه پروردگار سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه شناخت سبک زندگی صحیح در عصر حاضر که عصر غیبت است، باید از رسالت‌های تربیتی خانواده‌های باشد، اظهار کرد: وظیفه مهم خانواده اسلامی و پیرو قرآن، تربیت نسل مستعد برای یاری و اجرای منویات امام زمان (عج) است.

شریفی صادقی گفت: با توجه به روایات، تجلی کامل حیات طیبه در دوران قیام امام زمان(عج) در سایه معرفت امام و الگو قرار دادن صفات یاوران حضرت تحقق می‌پذیرد. از این رو در یک خانواده مهدی پسند، مهمترین قوانین حاکم بر زندگی بر مبنای«خداگرائی»، «ولی‌گرایی» و در نهایت «والا گرایی» اخلاقی است.

خطیب برجسته کشور  با اشاره به اینکه رعایت اصول زندگی قرآنی سطح فرهنگ و معنویت خانواده را بالا برده و به تعالی می رساند، ادامه داد: قانون خدا گرائی با تفکر توحیدی و زندگی توحیدی محقق می‌شود؛ و قانون ولی‌گرائی با شناخت و معرفت امام زمان (عج) و تنظیم زندگی بر اساس سیره مبارک حضرت و خواسته‌ها و رضایت ایشان شکل می‌گیرد و در نهایت  قانون والا‌گرائی، نیز با اخلاق‌محوری و رعایت اصول مدیریت خانواده، عینیت پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از پاداش‌ها و موهبت‌های زندگی بشر با میزان خدمتش به خانواده، رابطه مستقیم دارد، این یعنی هرچه برای بهبود زندگی خانوادگی تلاش و خدمت کنیم، توانایی‌ها و موفقیت‌های خود را هم افزایش خواهیم داد. لذا با تحقق مهمترین قوانین حاکم بر زندگی می‌توانیم زمینه‌ ظهور حضرت مهدی(عج) و جامعه مهدی‌پسند را فراهم کنیم.

captcha