مسابقه خطابه؛ فرصتی برای ارائه سخنرانی‌های علمی با موضوعات قرآنی
کد خبر: 3615984
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

مسابقه خطابه؛ فرصتی برای ارائه سخنرانی‌های علمی با موضوعات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر سومین دوره «ضیافت قرآنی معراج» گفت: مسابقه خطابه فرصتی برای ارائه سخنرانی‌های علمی با موضوعات قرآنی است.

محمدرضا دهقانی فیروزآبادی، دبیر سومین دوره «ضیافت قرآنی معراج»  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: مسابقه خطابه فرصتی برای ارائه سخنرانی های علمی با موضوعات قرآنی است و پژوهشگران و سخنوران جهاددانشگاهی را به شركت در اين بخش جذاب و نوآورانه از ضيافت معراج دعوت می‌كنيم.
وی با اشاره به محورهای سخنرانی در بخش خطابه گفت: علاقه مندان بايد موضوعی را حول يكی از محورهای «اعجاز قرآن»، «ولایت و مهدویت در قرآن»، «جایگاه و اهمیت قصص قرآنی»، «سبک زندگی اسلامی از نگاه قرآن»، «جایگاه علم در قرآن»، «قرآن و تمدن اسلامی»، «تدبر در قرآن» برای سخنرانی خود انتخاب نمايند.
دهقانی در پاسخ به اینکه در هر رشته چند نفر به مسابقات نهایی دعوت خواهند شد افزود: تعداد افرادی که به مرحله نهایی دعوت می شوند در هر رشته حداکثر 10 نفر است، البته هیات داوران بر اساس تعداد کل شرکت کنندگان و امتیازات کسب شده در مرحله مقدماتی می تواند نفرات کمتری را به مرحله نهایی دعوت کند.
وی ادامه داد: اما در رشته حفظ، ترجمه و تفسیر سوره واقعه حداکثر  5 نفر برای برای دریافت جوایز به اختتامیه دعوت می شوند.
دهقانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در بخش‌های قرائت (تحقیق و ترتیل) برای تهیه فایل تصویری باید آیات منتخب را قرائت کنند گفت: آیات 96 تا 105 سوره یونس، آیات منتخب برای رشته قرائت تحقيق است.
وی آیات 24 تا 33 سوره انفال را آیات منتخب برای رشته قرائت ترتيل ویژه برادران اعلام کرد و افزود: خواهران نیز برای شرکت در رشته قرائت ترتيل باید سوره يوسف آیات 103 تا 111 را قرائت کنند.     
دهقانی ادامه داد: فایل ارسالی صرفا باید حاوی قرائت مربوط به آیات منتخب مذکور و در قالب mp4 باشد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد گفت: شرکت کنندگان برای ارسال فایل‌های خود می توانند فایل را به نشانی تلگرام https://t.me/meraj_jahad یا به ایمیل مسابقات به آدرس info@jdmeraj.ir ارسال نمایند.
وی ادامه داد: همچنین می توانند CD یا DVD حاوی فایل را به نشانی یزد، خیابان کاشانی، کوچه شهید قافی، طبقه فوقانی مجتمع سيدالشهدا (ع) دفتر مركزی سازمان جهاددانشگاهی استان يزد، دبيرخانه ضيافت قرآنی معراج، كد پستی: 8916797453 ارسال و در صورت هر گونه سوال می توانند با شماره تلفن 03536241085 تماس حاصل نمایند.
دهقانی مهلت ويرايش اطلاعات ثبت نام و رشته ها را تا ساعت 24 امشب، پنجشنبه 15 تيرماه اعلام کرد و تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند از طريق لينك http://jdmeraj.ir/meraj_edit.aspx  اقدام نمایند. 
captcha