پایگاه تابستانی سیره رضوی در مشهد افتتاح شد/ پیشنهادی برای تدوین درسنامه رضوی
کد خبر: 3616104
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

پایگاه تابستانی سیره رضوی در مشهد افتتاح شد/ پیشنهادی برای تدوین درسنامه رضوی

گروه اجتماعی: پایگاه تابستانی سیره رضوی صبح امروز با حضور معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پایگاه تابستانی سیره رضوی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، صبح امروز، 15 تیرماه در مشهد افتتاح شد.
در این مراسم محمدرضا کمالی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه هفت گفت: تربیت دینی و اخلاقی یکی از ساحت‌های ششگانه تربیتی در آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: طرح پایگاه تابستانی سیره رضوی یکی از برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش در این راستا است.
همچنین علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به اشکال اساسی نظام آموزشی که تمرکز اصلی آن بر آموزش است و رویکرد تربیتی وجود ندارد، گفت: فرصت تابستان فرصتی برای تداوم فعالیت‌های تربیتی در بخش‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه فرصت تابستان فرصتی برای تداوم فعالیت های تربیتی در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ رضوی جزو اساسی‌ترین اولویت‌ها است؛ این رویکرد مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش با محوریت بومی است.
وی، ساحت تربیت اعتقادی و دینی را یک تکلیف و اولویت عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف یک سلسله عملیات و برنامه‌هایی برای خودمان تعریف کردیم.
کاظمی افزود: در این راستا طرح‌هایی از جمله زیارت ایتام، گام‌های عاشقی و توسعه و ترویج زیارت اولی‌ها اجرا شده است که در طرح گام‌های عاشقی شاهد حضور عاشقانه دانش‌آموزان در اربعین حسینی برای خدمت به زائران پیاده بودیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 17 هزار دانش‌آموز زیارت اولی داریم، بیان کرد: همچنین هزار و 600 دانش‌آموز یتیم شناسایی شده و به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آمادگی این اداره برای تدوین درسنامه رضوی برای دانش‌آموزان پیش دبستانی سطح کشور خبر داد.
در ادامه رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکی کردن حق بچه‌هاست، ابراز کرد: ما بزرگ‌ترها باید هدایت کنیم تا این شادی و نشاط ارزشمند باشد؛ اجرای طرح پایگاه تابستانی سیره رضوی، یکی از بهترین استفاده‌هایی است که می‌تواند فضای شادی و نشاط را با هنر، خلاقیت و معنویت برای دانش‌آموزان تلفیق کند تا هدفمند باشد.
وی بیان کرد: انسان قرار نیست هیچ لحظه از زندگی‌اش را به بیهودگی بگذراند و این بهترین راه گذراندن وقت است لذا باید بر اساس ویژگی‌های هر منطقه، برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.
وی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش پایگاه تابستانی سیره رضوی از سه پایگاه به 20 پایگاه، افزود: امیدواریم که این حرکت ادامه پیدا کند.
وی اظهار کرد: اگر دانش‌آموز ما قرار هست به شناخت امام رضا(ع) نائل شود، باید بداند آن امام چگونه زندگی می‌کرد، توصیه‌هایش برای زندگی انسان چه بوده و چه دلالت‌هایی برای زندگی روزمره ما داشته‌اند.
captcha