دومین جلسه هماهنگی با مربیان خانه قرآن دارالتقوی برگزار می‌شود/ «بینات 3»؛ آماده اجرا
کد خبر: 3616373
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
با حضور مسئولان شهرداری منطقه 10؛

دومین جلسه هماهنگی با مربیان خانه قرآن دارالتقوی برگزار می‌شود/ «بینات 3»؛ آماده اجرا

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 تهران از برگزاری دومین جلسه توجیهی و هماهنگی با مربیان خانه قرآن دارالتقوی جهت اجرای طرح قرآنی بینات 3 خبر داد.

امیر قاسمی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با دومین جلسه توجیهی، هماهنگی مربیان گروه آموزشی خانه قرآن دارالتقوی با بیان اینکه امسال سال جهاد قرآنی در منطقه 10 تهران خواهد بود، اظهار کرد:‌ با برگزاری این جلسات قرآنی، مربیان آمادگی لازم را جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های قرآنی در سطح منطقه پیدا می‌کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 تهران در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «ما اجتَمَعَ قَومٌ في بَيتٍ مِن بُيوتِ اللّه ِ يَتلُونَ كتابَ اللّه ِ و يَتَدارَسُونَهُ بينَهُم إلاّ نَزَلَت علَيهِمُ السَّكينَةُ ، و غَشِيَتهُمُ الرَّحمَةُ ، و حَفَّتهُمُ الملائكةُ، و ذَكَرَهُمُ اللّه ُ فيمَن عِندَهُ». «هيچ گروهى در خانه‌اى از خانه‌هاى خدا براى تلاوت كتاب خدا و مباحثه آن جمع نشدند، مگر اين كه آرامش بر آنان فرود آمد و رحمت فرايشان گرفت و فرشتگان آنان را در ميان گرفتند و خداوند در ميان كسانى كه نزدش هستند، از آنان ياد كرد»، افزود: آموزش قرآن کریم و گام نهادن در مسیر قرآن کریم وظیفه همگان به ویژه مسئولاان است که در سطح شهرداری منطقه 10 توانسته‌ایم علاوه بر آموش قرآن، آموزه‌های شهروندی را نیز در کنار امور قرآنی در سطح مدارس و از سنین پایه برای دانش‌آموزان ارائه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «خواندن قرآن از اول تا آخر یک چیز لازمی است و باید قرآن را از اول تا آخر خواند و باز دوباره از اول تا آخر تا همه معارف قرآنی یکجا با ذهن انسان آشنا شود»، افزود: ان‌شاءالله بر آنیم که امسال در سال تحصیلی جدیدی در سراهای محلات 10 گانه منطقه 10 و دارالقرآن مرکزی منطقه و همچنین، در سطح مدارس منطقه طرح های قرآنی را به اجرا گذاشته و پیگیری لازم را نیز در زمینه رسیدن به نتیجه مطلوب از طرح‌های اجرایی داشته باشیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 تهران با بیان اینکه سال گذشته طرح بینات 2 را در سطح مدارس منطقه اجرا کردیم و 1200 نفر از قرآن‌آموزان آموزه‌های شهروندی را از لسان قرآن و عترت آموختند، تصریح کرد: اجرای این‌گونه طرح‌های قرآنی دارای آثار و برکات فراوانی است که ما می‌توانیم از طریق آن به تبیین و اعتلای علوم قرآنی دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه مسئولان شهرداری در ماه مبارک رمضان در جلسات خانگی قرآن کریم و نیز در جلسات مساجد فعال سطح منطقه حضور فعال داشتند،‌ افزود: در سطح این مساجد و نیز محافل خانگی از فعالان و قرآن‌آموزان طی برنامه‌ای تقدیر و تجلیل شد.
همچنین، محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر خانه قرآن دارالتقوی نیز طی سخنانی با اشاره به حدیث نبوی «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَه»» بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد»، بیان کرد: قرآن منبع نور الهی است که باید با تمام توان از این ظرفیت عظیم الهی بهره و استفاده برد و از آموزه‌های آن در زندگی استفاده کرد.
خواجه محمودآباد در ادامه در رابطه با اجرای موفق طرح قرآنی بینات 2 طی سال گذشته در سطح منطقه 10، بیان کرد: با جلسات منعقد شده با حوزه معاونت امور اجتماعی، فرهنگی شهرداری منطقه و نیز اداره شهروندی منطقه 10، ان‌شاءالله به زودی طرح مبارک بینات 3 را با تأییدات خداوند متعال اجرایی خواهیم کرد.
مدیر خانه قرآن دارالتقوی ادامه داد: در همین راستا لزوم برگزاری و اجرای کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهی از اوایل سال جاری در نظر گرفته و آغاز شده است که دومین جلسه این کارگاه توجیهی نیز روز دوشنبه، 19 تیرماه جاری در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری شهید غنی‌پور منطقه 10 برگزار می‌شود.
وی افزود: مربیان گروه آموزشی خانه قرآن دارالتقوی در این جلسه توجیهی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در رابطه با هرچه بهتر اجرا کردن طرح قرآنی بینات می‌پردازند و همچنین، به مباحثه متدهای جدید روش تدریس با قرآن‌آموزان می‌پردازند و در ادامه نیز به آسیب‌شناسی طرح و اجرای آن در سال‌های گذشته خواهند پرداخت.
مدیر خانه قرآن دارالتقوی تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح قرآنی بینات 3 در حال آماده شدن است و با هماهنگی‌های لازم با مسئولان شهرداری منطقه 10 و نیز آموزش و پرورش منطقه در صدد اجرای هرچه بهتر طرح نسبت به سال گذشته در سطح منطقه هستیم.
خواجه محمودآباد در پایان با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی و هماهنگی با مربیانی که در اجرای طرح همکاری خواهند داشت نیز بیان کرد: این جلسات به طور مداوم تا زمان آغاز اجرای طرح و حتی در حین اجرای طرح برای هماهنگ‌های بیشتر با مریان ادامه خواهد داشت.
یادآور می‌شود، طرح قرآنی بینات 3 به همت خانه قرآن دارالتقوی منطقه ۱۰ به مدیریت محمدمهدی خواجه محمودآباد در ادامه طرح‌های نور علی نور ۱، ۲ و ۳ و بینات 1 و 2 برای ششمین سال متوالی در سطح مدارس تحت پوشش منطقه ۱۰ تهران اجرا خواهد شد.
captcha