آغاز ثبت‌ نام در دوره‌های تابستانه حفظ قرآن در امارات
کد خبر: 3616433
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

آغاز ثبت‌ نام در دوره‌های تابستانه حفظ قرآن در امارات

گروه بین‌الملل: شورای عمومی امور اسلامی و اوقاف امارات از آغاز ثبت‌ نام در دوره تابستانه حفظ، تفسیر و تلاوت قرآن در سراسر این کشور خبر داد.

آغاز ثبت‌ نام در دوره‌های تابستانه حفظ قرآن در امارات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حمرین نیوز، شورای عمومی امور اسلامی و اوقاف امارات با اعلام این خبر افزود: ثبت‌ نام در دوره‌های تابستانه حفظ، تفسیر و تلاوت قرآن در بیش از 198 مسجد و مرکز حفظ قرآن مناطق مختلف این کشور آغاز شده است.
این شورا همچنین با اعلام اینکه مجموع کارمندان مراکز آموزش حفظ قرآن در سطح امارات، 50 هزار نفر است، بیان کرد: 60 مرکز آموزش حفظ قرآن مجهز و معتبر با دو مربی حفظ مورد اعتماد و خبره در سطح کشور وجود دارد.
این شورا تأکید کرد: پراکندگی جلسات آموزش قرآن در سطح کشور به خوبی رعایت شده است به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد برپایی 54 جلسه آموزشی در 54 مسجد در منطقه العین(بنابر درخواست مردم در این منطقه بیشترین تعداد جلسات ارائه شده است)، 27 جلسه در عجمان، 24 جلسه در رأس‌الخیمه، 16 جلسه در شارجه، 23 جلسه در فجیره، 10 جلسه در الظفره، 21 مسجد و مرکز حفظ قرآن در ابوظبی، 22 جلسه در ام القیوین و یک جلسه در مسجد خورفکان هستیم.
این دوره‌ها برای دو گروه دانش‌آموزان و بزرگسالان ارائه شده که بخش دانش‌آموزان شامل گروه‌ سنی 6 تا 18 ساله دختر و پسر و بخش بزرگسالان افراد 18 سال به بالا را شامل می‌شود. علاقمندان می‌توانند آدرس و مکان مساجد، مراکز و جلسه‌های ارائه شده توسط اوقاف را از سایت شورای عالی امور اسلامی یا مراکز حفظ دریافت کنند.
این شورا از خانواده‌ها و علاقمندان درخواست کرد که تعطیلات تابستانه خود را به یادگیری تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن اختصاص دهند.
شورای عمومی امور اسلامی و اوقاف امارات تأکید کرد: دوره‌های زمستانه و در طول سال تحصیلی با استقبال وسیع مردم روبه‌رو می‌شود و به دلیل درخواست زیاد غیر اماراتی‌های مقیم این کشور، لیست انتظار ایجاد شده است، این شورا از کارآمدترین مربیان برای آموزش حفظ قرآن به نوجوانان استفاده می‌کند، همچنین مراکز آموزش حفظ قرآن در امارات به عنوان پایگاه‌های آموزشی معنوی به شمار می‌آیند.
captcha