آلمان؛ میزبان اجلاس گفت‌و‌گوی بین‌ ادیان
کد خبر: 3616476
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

آلمان؛ میزبان اجلاس گفت‌و‌گوی بین‌ ادیان

گروه بین‌الملل: اجلاس گفت‌وگوی میان ادیان با موضوع تلاش برای برقراری صلح در جهان 19 شهریورماه سال جاری در آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، در ماه سپتامبر(19 تا 21 شهریورماه سال جاری) سران ادیان آسمانی در شهرهای مونستر و اوزنابروک با هدف گفت‌وگو و بحث پیرامون مبازره با تروریسم و برقراری صلح در جهان گرد هم جمع خواهند شد.
از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اجلاس می‌توان به گفت‌وگو و دیالوگ میان ادیان و فرهنگ‌های مختلف، برقراری صلح و آرامش، از میان‌بردن تبعیض و نفاق اشاره کرد.
این اجلاس قرار است، در روز 10 سپتامبر(19 شهریور) در شهر مونستر با سخنرانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان افتتاح شود. در این مراسم رئیس‌جمهور نیجریه به نمایندگی از کشورهای آفریقایی و آنتونی تایانی، رئیس پارلمان اروپا حضور خواهند داشت.
همچنین نمایندگان همه ادیان آسمانی از کشورهای مختلف در اجلاس آلمان حضور خواهند داشت و در پشت درهای بسته به مذاکره خواهند پرداخت.
این اجلاس به مدت سه برگزار می‌شود و روز 12 سپتامبر(21 شهریور) مراسم اختتامیه روبه‌روی ساختمان شهرداری اوزنابروک برگزار خواهد شد. مسئول برگزاری این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس گفت‌و‌گوی ادیان آلمان با توجه به فضای کنونی جهان، این اجلاس را نه فقط فرصتی برای ارتباط شناخت آلمان و اروپا دانست، بلکه بیان کرد: دین یکی از مهم‌ترین ابزارها برای برقراری صلح و آرامش در جهان است که باید به نقش آن توجه ویژه کرد.  
وی افزود: فتگو و دیالوگ میان ادیان فضا را برای همبستگی و همدلی میان پیروان ادیان ایجاد خواهد کرد.
captcha