«یک طناب محکم» در راه بازبینی دوازدهمین جشنواره «تئاتر رضوی»
کد خبر: 3616839
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

«یک طناب محکم» در راه بازبینی دوازدهمین جشنواره «تئاتر رضوی»

گروه هنر: فیلم اجرای نمایش «یک طناب محکم» به کارگردانی مرتضی اسدی‌مرام برای شرکت در بازبینی دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مرتضی اسدی‌مرام، کارگردان نمایش «یک طناب محکم» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: این نمایش به نویسندگی هاشم پورمحمدی از جمله آثار برگزیده دوره هشتم جشنواره «نمایشنامه‌نویسی رضوی» است که به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شد و اکنون دوسالی است که این جشنواره به جشنواره «تئاتر رضوی» به میزبانی استان خراسان شمالی ملحق شده است.

وی ادامه داد: داستان این نمایش روایت تاریخی از واقعه قتل‌عام مسجد گوهرشاد در سال 1314 هجری شمسی است؛ واقعه‌ای که در پی اعتراض به قانون کشف حجاب و متحدالشکل شدن لباس در حکومت پهلوی اول رخ می‌دهد و طی آن یکی از بانوان بازداشت شده در آن واقعه مورد بازجویی نیروی امنیتی قرار می‌گیرد که گویا هم‌بازی دوران بچگی هم بوده‌اند و خاطراتی از آن دوران را با یکدیگر مرور می‌کنند.

اسدی‌مرام در پایان با اشاره به اینکه فیلم اجرای این نمایش برای بازبینی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: سر آخر این فرد به نیروی متحصن در مسجد گوهرشاد پیوسته و در درگیری با نیروهای حکومت رضاخانی به شهادت می‌رسد.

یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» مردادماه سال جاری و همزمان با دهه کرامت به میزبانی بجنورد برگزار خواهد شد.

captcha