نیمی از اعتبارت قرآنی کشور در استانها توزیع می‌شود/ افزایش 100درصدی اعتبارات قرآنی ارشاد
کد خبر: 3617245
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

نیمی از اعتبارت قرآنی کشور در استانها توزیع می‌شود/ افزایش 100درصدی اعتبارات قرآنی ارشاد

گروه اجتماعی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 32 میلیارد تومان اعتبارت قرآنی در لایحه بودجه است و معمولا نصف این اعتبار در استان‌ها هزینه می‌شود.

محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گفت‌وگو  با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: سیاست  معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشلاد اسلامی این است آن دسته از فعالیت‌هایی که به فهم قرآن در جامعه کمک کند در اولویت قرار دهد و در این راستا درنظر داریم تا مفاهیم قرانی را با ابزارهای جدیدی به جامعه انتقال دهیم.
وی افزود: رسانه‌ها، فضای مجازی و هنر از ابزارهایی است که در سال جاری باید مورد توجه قرار گیرد تا به کمک ابن قالب‌ها  مفاهیم قرآنی را با جذابیت بیشتری ترویج کنیم.
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: 32 میلیارد تومان اعتبارت قرآنی در لایحه بودجه است که به نسبت گذشته 100 درصد افزایش یافته است و ما معمولا نصف این اعتبار را در استان‌ها هزینه می‌کنیم  و این اختصاص بودجه به استانها بستگی به اقدامات و طرح‌های قرآنی استان مربوطه دارد.
وی درباره بخشودگی موسسات قرآنی از پرداخت آب، برق، مالیات و... افزود: در لایحه این بخشودگی به تصویب رسید اما در اجرا دچار مشکل شدیم که باید موسسات به صورت موردی مشکلات خود را با مسئولان ارشاد مطرح کنند تا برطرف شود.
معوقات قرآنی مازندران در شورای هماهنگی و توسعه ارتباطی به ارشاد ندارد
حشمتی در پاسخ به اینکه چه رای زنی‌هایی می‌تواند نسبت به پرداخت معوقات سه سال اخیر اعتبارت قرآنی مازندران از شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور داشته باشد، گفت: هیچ ارتباطی به ما ندارد و ذیل شورای توسعه است.
حمایت مالی ارشاد از رسانه‌های دینی
وی درباره حمایت ارشاد از سایت‌های دینی و قرآنی، افزود: ما در تربیت خبرنگار، در اختیار دادن اعتبارت از این رسانه ها حمایت می کنیم. 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت از خبرگزاری ایکنا نیز گفت: خیلی را بطه‌مان با ایکنا خوب است، اگر آنها خوب باشند ما هم خوبیم و مسئولان ارشاد استان‌ها هم باید ارتباط حسنه‌ای با ایکنا داشته باشند.

captcha