روند اضمحلال داعش در حال رسیدن به روزهای پایانی خود است
کد خبر: 3617792
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
سردار عراقی:

روند اضمحلال داعش در حال رسیدن به روزهای پایانی خود است

گروه سیاسی: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران به نیروهای مقاومت در کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: روند اضمحلال داعش که در حقیقت یک پروژه آمریکایی_سعودی است، ادامه دارد و در حال رسیدن به روزهای پایانی خود است.

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با تاکید بر اینکه بشر همواره به دنبال امنیت است اظهار کرد: اهمیت آن چنان است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «مردم از دو نعمت بزرگ امنیت و‌ سلامت خود مجهول و‌ مغفول هستند».
وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در سایه امنیت ایجاد می‌شود، گفت: اولین وظیفه هر دولتی ایجاد امنیت است که در غیر این صورت ساختار سیاسی کشور زیر سوال خواهد رفت.
عراقی ادامه داد: اگر امروز مردم مشغول دغدغه‌ها و فعالیت‌های خود هستند نتیجه امنیتی است که در جامعه وجود دارد لذا هر نیروهای مسلح مقتدر و توانمند باشند ثبات در امنیت ملی آن کشور به اثبات خواهد رسید.
وی با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند بگوید که کشور نیازی به تقویت نیروهای مسلح ندارد، عنوان کرد: تقویت نیروهای مسلح موجب امنیت پایدار در کشورها خواهد بود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به پاتک‌موشکی سپاه علیه مواضع داعش بیان کرد: این ۶ موشک پاسخی نیک به گروه های ضدانقلابی و دست‌پرورده استکبار جهانی بود که توانمندی بالای نظام اسلامی را نشان داد و پیامی برای دوستداران و دشمنان ما بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در مرزهای کشور شاهد حماسه‌آفرینی نیروهای مسلح‌ هستیم چنانچه چندی پیش بدون تلفات داخلی با هلاکت ۴ نفر از جمله ملاخلیل ایدئولیک تکفیری‌ها بیش از ۱۷۰۰ کیلو مواد منفجره و مهمات و ادوات کشف شد.
عراقی با تأکید بر اینکه امروز یک امنیت پایدار و ماندگار مردمی در مرزهای کشور با تکیه بر نیروهای بومی منطقه ایجاد شده است، افزود: امروز می‌توانیم مدعی داشتن بهترین امنیت در منطقه باشیم.
وی در خصوص اصطلاح آتش به اختیار که توسط مقام معظم رهبری در خطبه های عید فطر بیان شد، اظهار کرد: منظور از این اصطلاح کارهای فرهنگی تمیز است لذا نباید از آن به بی قانونی تعبیر کرد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: نباید به دشمنان بهانه داد بلکه باید به صورت تمیز اقدامات فرهنگی را دنبال کرد.
این مسئول به نیروهای مقاومت در کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: روند اضمحلال داعش که در حقیقت یک پروژه آمریکایی_صعودی است، ادامه دارد و در حال رسیدن به روزهای پایانی خود است.
عراقی ادامه داد: داعش موصل را پایتخت خود قرار داده بود اما امروز با فتح آن به دست نیروهای مقاومت عراق و کمک نیروهای مستشاری ایران کار آنها به پایان رسیده است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در پایان عنوان کرد: همچنین در سوریه نیز اطراف حلب پاکسازی شده و ‌دشمن رو به اضمحلال است و‌ امیدواریم به زودی مردم این کشورها با شکست دشمنان خود به استقلال کامل برسند.

captcha