از تحقق آرزوی «مجتبی فردفانی» تا ارائه الگوی ازدواج به جوانان
کد خبر: 3617808
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

از تحقق آرزوی «مجتبی فردفانی» تا ارائه الگوی ازدواج به جوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی: درخواست و آرزویی كه مجتبی فردفانی در دیدار با مقام معظم رهبری داشت این بود كه خطبه عقد ازدواجش را معظم‌له جاری كند كه این درخواست مورد موافقت ایشان قرار گرفت اما نحوه اجرای این كار نیز ارائه الگوی مناسبی برای ازدواج جوانان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مجتبی فردفانی، یكی از جوانان نخبه قرآنی كشورمان است كه مدتی است به دلیل درخشش‌های فراوانی كه در حفظ كل قرآن در عرصه‌های مختلف بین‌المللی داشته، نامش بر سر زبان‌ها افتاده است.

بیشترین درخشش او مربوط به سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران سال 95 است كه در آن حائز رتبه نخست شد و توانست عنوان برترین حافظ كل قرآن جهان اسلام را به خود اختصاص دهد.

گرچه او تا پیش از این نیز در مسابقات مختلف اوقاف و دانش‌آموزان در سطح كشور نیز حائز رتبه‌های برگزیده بود اما این موفقیت نقطه عطفی در كارنامه فعالیت‌های او شد.

همین چند وقت پیش نیز مطلع شدیم كه او به عنوان جوان‌ترین حافظ كل قرآن كشورمان موفق شد تا گواهی اقرا را كسب كند؛ همچنین فردفانی نماینده ایران نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان كه در شهریورماه امسال برگزار می‌شود، خواهد بود.

یكی از مهم‌ترین افتخارات فردفانی كه بعد از كسب موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به دست آورد، دیدار با مقام معظم رهبری بود كه در آن موفق شد تا لحظاتی را خدمت معظم‌له رسیده و درخواستی را از ایشان مطرح كند.

در آن زمان فردفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفته بود كه بنده به ایشان گفتم یک درخواست دارم و دلم می‌خواهد، صیغه عقدم را شما جاری بفرمایید که ایشان گفتند: اشکال ندارد. گفتم یعنی مشکلی نیست؟ گفتند: نه مشکلی نیست. گفتم: در کش‌وقوس نمانیم؛ گفتند: نه مشکلی نیست.

سرانجام فردفانی به آرزوی خود رسید و در ساعت 12 ظهر روز 2 مردادماه سال 95، خطبه عقدش توسط مقام معظم رهبری جاری شد و در همان زمان در پست اینستاگرامی خود نوشت:‌ حدود ساعت دوازده دومین روز از پنجمین ماه سال کلماتی بر زبان بزرگ‌ترین مرد دنیا جاری شد و من و تو ما شدیم...

امروز و بعد از گذشت قریب یك سال از آن جریان، مجتبی فردفانی، میهمان ویژه 100 نفر از قرآنیان داخلی و خارجی كشورمان بود كه به بهانه آغاز سومین دوره فعالیت مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ حضرت شاهچراغ(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گردهم آمده بودند.

هنگامی كه فردفانی برای اجرای برنامه حفظ خویش به بالای سن رفت، مجری برنامه تبریكات ویژه‌ای را به خاطر ازدواجش كه همین چند روز پیش انجام شده است، به او گفت. به همین دلیل دوباره در این رابطه دقایقی را با فردفانی هم‌كلام شدیم تا بتوانیم الگویی نمونه و موفق از ازدواج یكی از نخبگان قرآنی كشورمان را به جوانان عرضه كنیم.

فردفانی در این باره به خبرنگار ایكنا گفت: بحمد الهی درخواست من مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت و در 2 مردادماه سال گذشته خطبه عقد ما به‌صورت غیرحضوری توسط معظم‌له جاری شد.

وی افزود: نكته‌ای كه در این زمینه الگوی مناسبی برای جوانان می‌تواند باشد، این بود كه معظم‌له میزان مهریه را 14 سكه به نیت 14 معصوم و بدون هیچ مورد دیگری برای ما انتخاب كرده بودند.

فردفانی اظهار كرد: مراسم ازدواج ما در تاریخ 9 تیرماه جاری در شهرستان گراش و مصادف با سالروز تولد همسرم برگزار شد و هم‌‌اكنون برای تدریس در طرح قرآنی تسنیم مجمع‌القرآن گراش، در این شهرستان حضور دارم و از اول مهر نیز در مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم حضرت شاهچراغ(ع) شیراز تدریس می‌كنم.

captcha