«حجاب»؛ ضامن سلامت جامعه/ فعالیت مرکز تخصصی «عفاف و حجاب کودک و نوجوان» در یزد
کد خبر: 3618073
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

«حجاب»؛ ضامن سلامت جامعه/ فعالیت مرکز تخصصی «عفاف و حجاب کودک و نوجوان» در یزد

گروه معارف: حجاب ضامن سلامت جامعه و مصونیت آن در برابر حیله شیطانی و تهاجم فرهنگی است و حجاب یعنی حریت و آزادگی و افتخار و بندگی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، بدون شک پوشش اسلامی برای زنان از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددی از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.
زنان در عين حفظ پوشش اسلامی، می‌توانند برترين فعالیت‏‌های اجتماعی را داشته باشند و در چارچوب آزادی‌های صحيح و مقبول از حق آزادی خود بهره‏‌مند شوند چراکه حجاب در اسلام به معنای پرده نشينی نيست بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگيری از فساد و حفظ کرامت زن است.
حضرت زهرا(س) بهترين سرمشق و الگو هستند، ایشان در عين آن كه حجاب كامل را رعايت می‌كرد، حجاب را پرده‏ نشينی و انزوای زنان نمي‏دانست، بلكه شواهد بسياری وجود دارد كه آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگير و مانع تلاش‏‌های اجتماعی و سياسی نمي‏دانست و در عرصه‏‌های مختلف اجتماعی و سياسی شركت فعال داشت.
فعالیت نخستین مرکز تخصصی «عفاف و حجاب کودک و نوجوان» کشور در یزد
به مناسبت 21 تیرماه روز عفاف و حجاب به گفت‌وگو با مدیر نخستین مرکز تخصصی عفاف و حجاب کودک و نوجوان نشستیم و با فعالیت‌های این مرکز آشنا شدیم. 
ملکه محمدیان، مدیر نخستین مرکز تخصصی عفاف و حجاب کودک و نوجوان در خصوص فعالیت‌های این مرکز به ایکنا گفت: این مرکز مجموعه ای کامل از ملزومات حجاب و اولین مرکز عرضه مانتو ایرانی اسلامی از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد.
«حجاب»؛ تضمین‌کننده سلامت جامعه/فعالیت مرکز تخصصی «عفاف و حجاب کودک و نوجوان» در یزد
محمدیان از ارائه بیش از 70 مدل چادر در این مرکز خبر داد و افزود: اولین نمایندگی چادر ایرانی را که در شهرکرد تولید می شود، در استان یزد داریم.
معاونت ستاد مردمی عفاف و حجاب یزد اضافه کرد: در این مرکز انواع پوشاک مربوط به بانوان، انواع چادر با دوخت های مختلف دانشجویی، قجری، ملی و ...، مانتو با طرح های ایرانی اسلامی، محصولات فرهنگی، انواع روسری، جوراب، چادر نماز ، مقنعه و ... نیز در طرح ها و رنگ های مختلف ویژه کودک و نوجوان در بهترین کیفیت و با قیمت مناسب عرضه می شود.
اجرای طرح «نذر حجاب» در یزد
ناهید یاوری، مسئول روابط عمومی ستاد عفاف و حجاب یزد نیز در گفت‌وگو با ایکنا از اجرای طرح نذر حجاب خبر داد وگفت:در این طرح چادرهای کهنه تحویل و با چادرهای نو با جنس و دوخت عالی تعویض می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری خیران آغاز شده و با استقبال خوبی مواجه شده است.
حجاب، تضمین کننده سلامت جامعه است
یاوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجاب تضمین‌کننده سلامت جامعه و مصونیت در برابر حیله شیطانی و تهاجم فرهنگی است بطوری که به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.
«حجاب»؛ تضمین‌کننده سلامت جامعه/فعالیت مرکز تخصصی «عفاف و حجاب کودک و نوجوان» در یزد
وی با اشاره به اینکه فعالیت مرکز تخصصی عفاف و حجاب کودک در راستای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته گفت: حجاب و عفاف برای کودکان و نوجوانان باید از سنین کودکی و نوجوانی شروع شود و با روش‌های الگو آفرینی، ‌تشویق و ... در نهادینه کردن حجاب و عفاف در آنان اقدام شود.
وی ادامه داد: ستاد عفاف و حجاب برنامه های مختلف فرهنگی در هفته عفاف و حجاب برگزار می کند به نحوی که بیش از پنج هزار بن تخفیف چادر در مدارس و مهدکودک ها توزیع شد.
 مسئول روابط عمومی ستاد عفاف و حجاب یزد مسابقه عکس با کوچولوهای با حجاب، برگزاری 16 نمایشگاه عفاف و حجاب در طول هفته، برگزاری نشست های مختلف از جمله برنامه های این هفته برشمرد.
captcha