موفقیت «خندوانه»؛ دلیل شکل‌گیری حاشیه‌ها/ آسیبی به نام گره فرهنگی
کد خبر: 3618370
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
اشکان خطیبی:

موفقیت «خندوانه»؛ دلیل شکل‌گیری حاشیه‌ها/ آسیبی به نام گره فرهنگی

گروه هنر: یکی از داوران برنامه «خنداننده شو» اظهار کرد: این برنامه به دلیل موفقیت فوق‌العاده‌ای که به دست آورده با حواشی مواجه شده که برای برنامه‌ای پرمخاطب تا حدی قابل انتظار است.

اشکان خطیبی، بازیگر سینما و تلویزیون و داور «خنداننده شو» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره علل جذابیت این برنامه اظهار کرد: اولین و آخرین عامل جذابیت در برنامه خندوانه و آیتم‌های مختلف آن، بحث کمدی است. در کنار این فاکتور مهم، تلاش عده‌ای از جوانان برای رسیدن به موفقیت همیشه برای مردم دوست داشتنی است، همانند تمام مسابقه‌های استعدادیابی که در جهان برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی انتقادات بیان شده که بخش‌هایی از «خنداننده شو» مغایر با اخلاقیات است؟ چنین اظهار نظر کرد: من وظیفه پاسخگویی به این اتهامات را ندارم؛ زیرا در ابتدا باید بررسی شود که اتهاماتی که به این برنامه شده مبنای منطقی دارد، سپس درباره آن اظهارنظر کرد، ولیکن درباره حاشیه‌ها باید بگویم که طبیعی است هر پدیده‌ای که اتفاق می‌افتد و با استقبال هم مواجه می‌شود حواشی آن بر متنش می‌افزاید.

خطیبی ادامه داد: نکته دیگر این‌که از دیدگاه من این همه سرک کشیدن به حاشیه‌ها با رفتار‌شناسی جامعه ما همخوان نیست، برای همین همیشه حاشیه‌ها بر متن پیشی می‌گیرد. در کلامی دیگر همین مسئله‌ای که بدان اشاره کردم باعث می‌شود یکسری اتهاماتی که از اساس پوچ است این برنامه را مورد هجمه قرار دهد. نکته دیگر این‌که در برنامه‌هایی که اساس آن بر شوخی استوار است، یک مشکل جدی وجود دارد آن هم اینکه با هر گروه و قشری که شوخی شود کمپینی در حمایت از آن شکل می‌گیرد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا این حواشی می‌تواند سد راه این برنامه باشد؟ گفت: برنامه‌ای چون «خندوانه» که 4 فصل بسیار موفق را پشت سر گذاشته و از وجود افراد خبره‌ای چون رامبد جوان و نویسندگان آگاه سود برده، مسلماً این حواشی را پشت سر خواهد گذاشت تا مسابقه‌ای که انجام شده به سرانجام رسد.

داور مسابقه «خنداننده شو» در پایان چرایی حاشیه‌های پیش آمده را این‌گونه توصیف کرد: متاسفانه یکی از ایرادات جدی ما این است که خوب حرف می‌زنیم. این ایراد نیز تنها به گروهی خاص خلاصه نمی‌شود، بلکه از من گرفته تا دیگران چنین ایرادی را داریم. معضلی که من از آن به عنوان گره فرهنگی نام می‌برم.
captcha