هنرم را با قرآن پیوند زده‌ام
کد خبر: 3618546
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
یک هنرمند قرآنی:

هنرم را با قرآن پیوند زده‌ام

گروه هنر: ام‌البنین جعفری، هنرمند و حافظ قرآن گفت: من با قرآن مانوس هستم و حافظ بخش‌هایی از آن نیز هستم، برای همین هنرم با این موضوع پیوند خورده است.

ام‌البنین جعفری، هنرمند قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه تمام داشته‌های هنری‌اش از قرآن وام گرفته، اظهار کرد: دلبستگی شدید من به کلام الله مجید، باعث شده تا در کار هنری نیز، مفاهیم ارزشمند قرآن را به عنوان الگو در کارهایم انتخاب کنم. برای همین هم تمامی کارهایی که در این زمینه تولید کرده‌ام با محوریت قرآن بوده است.

این خوشنویس افزود: هم اکنون نیز در حال خوشنویسی آیاتی از قرآنی هستم. این آیات به لحاظ مفهومی در برگیرنده آموزه‌های رحمانی و عرفانی است. ثلث، خط کوفی، شکسته و نستعلیق خط‌هایی هستند که من آیات را با آن خوشنویسی می‌کنم، البته جدا از خوشنویسی به صورت جدی در هنر نگارگری و تذهیب نیز کار قرآنی انجام می‌دهم.

این نگارگر ادامه داد: دو ماه پیش به اتفاق شاگردانم نمایشگاهی از آثار خوشنویسی در گالری صبا برگزار کردم که تمامی آن آثار هم با محوریت کلام خدا بود، البته در آینده نیز به محض مهیا شدن شرایط نمایشگاهی دیگر از کارهای قرآنی را در معرض دیده قرار خواهم داد. در انتهای خبرم نیز باید متذکر شوم جدا از کارهای هنری در امر تدریس خط نستعلیق نیز فعال هستم.
captcha