ضمانت اجرایی و مکانیسم‌های ‌نظارتی طرح انطباق وجود ندارد
کد خبر: 3619218
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
ایمانیه:

ضمانت اجرایی و مکانیسم‌های ‌نظارتی طرح انطباق وجود ندارد

گروه سلامت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معتقد است در بسیاری از قوانین ضمانت‌های اجرایی مناسب وجود ندارد، ما‌ه‌ها وقت قانون گذار گرفته می‌شود مخالفان و موافقان قانون زحمت می‌کشند اما ضمانت اجرا ندارد.

محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به لزوم فرهنگسازی حجاب و عفاف در دانشگاه‌های علوم پزشکی در رابطه با اثرگذاری قوانین موجود اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از قوانین ضمانت‌های اجرایی مناسب با این قوانین وجود ندارد، ما‌ه‌ها وقت قانون گذار گرفته می‌شود مخالفان و موافقان قانون زحمت می‌کشند اما ضمانت اجرا ندارد.
وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها هم ضمانت اجرایی متناسب با قانون نیست لذا بایگانی شده و فراموش می‌شود، در قانون انطباق هم این گونه است و به نظر می‌رسد ضمانت اجرایی و مکانیسم های ‌نظارتی لازم وجود ندارد و اجرای آن وابسته به سلایق و میزان اعتقاد مدیران مربوطه در هر یک از این واحدها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اختصاص یافتن قسمتی از عناوین آموز‌ش‌های ضمن خدمت کادر درمانی به موضوع عفاف و حجاب و حفظ حریم بیماران و اموزش اخلاق حرفه‌ای در نهادینه شدن این ارزش مهم اثر بخش است؛ گفت: این آموزش‌ها چنانچه با درایت بیان شود می‌تواند بسیار مهم باشد، اما چنانچه آن را صرفا در مقررات و کارگاه‌ها و آموزش‌های اجباری ضمن خدمت آوردن نمی‌تواند چندان جذاب باشد.

 اثرات حجاب در آرامش روحی و روانی کادر پزشکی 
وی در ادامه با اشاره به اثرات حجاب در آرامش روحی و روانی کادر پزشکی عنوان کرد: بیماران حتی افراد کم تقیدتر به کادر پزشکی که دارای حجاب بیشتری هستند اعتماد بیشتری داشته و در گرفتن خدمات سلامت از این افراد آرامش بیشتری دارند چرا که احساس می‌کنند فردی که خدمت را ارائه می‌دهد فردی است که به دلیل خداترسی در رعایت حقوق بیمار توجه جدی‌تری دارد.
ایمانیه در ادامه با اشاره به نحوه پوشش دانشجویان علوم پزشکی عنوان کرد: در رعایت پوشش اسلامی ترکیبی از آموزش و محبت، سلیقه با اعمال قانون لازم است.
captcha