فصل جدید رادیو قرآن مصر با قاریان نوظهور
کد خبر: 3619291
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

فصل جدید رادیو قرآن مصر با قاریان نوظهور

گروه بین‌الملل: مسئولان رادیو قرآن مصر در نظر دارند با شناسایی قاریان و مبتهلان نوظهور فصل جدیدی را در این رسانه آغاز کنند.

فصل جدید رادیو قرآن مصر با قاریان نوظهور
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری elwatannews، در راستای تحقق تصمیم نادیه مبروک، رئیس بخش رادیویی مصر مبنی بر ضرورت شناسایی استعدادهای جدیدی از مبتهلان و قاریان برای فعالیت در رادیو قرآن مصر دو کمیته به منظور گزینش قاریان و مبتهلان مصری تشکیل شده است.
مقر کمیته اول ماسبیرو(ساختمان رادیو قرآن مصر) خواهد بود و این کمیته تلاوت و ابتهال مراجعه‌کنندگان را ارزیابی کرده و آن‌ها را برای فعالیت در رادیو قرآن گزینش می‌کند.
کمیته دوم نیز به استان‌های مختلف رفته و قاریان و مبتهلان با استعداد را شناسایی خواهد کرد تا به‌راحتی امکان گزینش برای آن‌ها فراهم شود و به این منظور به قاهره طی مسافت نکنند.
حسن سلیمان، رئیس شبکه قرآن مصر رئیس این دو کمیته است و تعدادی از کارشناسان قرآنی و فعالان رادیو از جمله قدری سرور؛ استاد صوت و لحن، شیخ سید عبدالمجید؛ استاد احکام تلاوت و سید ابوالعلا حبیب؛ رئیس شبکه رادیو‌های منطقه‌ای مصر از اعضای این کمیته‌ها هستند.
ابوالعلاء حبیب اظهار کرد: رادیو مصر دائما در پی شناسایی صوت‌های شاخص و استعدادهای جوان است تا آنان را به شنوندگان معرفی کرده و قاریان و مبتهلان نوظهور در اجرای برنامه در رادیوهای برون‌مرزی و جشن‌ها و محافل دینی مختلف شرکت کنند.
captcha