بستن مسجدالاقصی؛ گام نهایی صهیونیست‌ها برای تثبیت اشغالگری
کد خبر: 3619331
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
شیخ‌الاسلام عنوان کرد:

بستن مسجدالاقصی؛ گام نهایی صهیونیست‌ها برای تثبیت اشغالگری

گروه سیاسی: مشاور وزیر امور خارجه، دستور نتانیاهو مبنی بر بسته شدن درهای مسجدالاقصی را گام آخر اسرائیلی‌ها برای تثبیت اشغالگری خود به خصوص پس از نزدیک شدن داعش به شکست حتمی در منطقه دانست و گفت: عکس‌العمل فلسطینی‌ها به این اقدام بسیار مبارک بود و نشان از بازگشت دوباره فلسطین به اولویت اول جهان اسلام داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پی درگیری‌های روز جمعه در سرزمین‌های اشغالی و عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی که منجر به هلاکت رسیدن دو نظامی صهیونیست و به شهادت رسیدن هر سه جوان فلسطینی شد، «بنیامین نتانیاهو» در اقدامی بی‌سابقه دستور بسته شدن مسجدالاقصی و ممنوعیت اقامه نماز جمعه در قبله اول مسلمانان و پخش اذان را صادر کرد؛ اقدامی که برای اولین بار از سال 1967 صورت می‌گرفت.

این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید جهانی مواجه شد و اغلب کشورهای جهان آن را محکوم کردند اما در جهان اسلام حکومت آل خلیفه از این اقدام حمایت کرد و آل سعود نیز فعلا در سکوت به سر ‌برده و واکنشی نشان نداده است. در این بین واکنش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، نیز در تسلیت به بازماندگان نظامیان صهیونیست تأسف‌بار و تعجب‌برانگیز بود.

عباس در اقدامی عجیب به صورت تلفنی با نتانیاهو گفت‌و‌گو و عملیات شهادت‌طلبانه روز جمعه در بیت المقدس و هلاکت دو نظامی اسرائیلی را محکوم کرد و به بازماندگان دو نظامی صهیونیست تسلیت گفت و تنها به هشدار دادن نسبت به پیامدهای دستور بسته شدن درهای مسجد الاقصی بسنده کرد.

بستن مسجدالاقصی گام نهایی صهیونیست‌ها برای تثبیت اشغالگری

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره این اقدام توهین‌آمیز و بی‌سابقه صهیونیست‌ها به ویژه در زمانی که داعش در جهان اسلام روبه زوال می‌رود، گفت: اسرائیلی‌ها خوب فهمیده‌اند که توطئه‌ عظیم استکبار برای خارج ساختن فلسطین از مسئله و اولویت اول جهان اسلام، داعش، در حال شکست حتمی است و لذا می‌خواهند در این فرصت گام‌های آخر را در جهت تثبیت اشغالگری خود بردارند.

وی با مبارک توصیف کردن عملیات استشهادی و عکس‌العمل فلسطینی‌ها پس از این اقدام صهیونیست‌ها گفت: واکنش‌ها به این قضیه نشان داد که فلسطین در حال بازگشت به مسئله اول جهان اسلام است.

در مبارزه با اسرائیل جایی برای ذره‌ای عقب‌نشینی در کلام نیز وجود ندارد
 
شیخ‌الاسلام درباره پیام تسلیت محمود عباس به نتانیاهو نیز گفت: محمود عباس نشان داده جزو جرگه و جبهه مقاومت نیست و آینده خود را در همکاری با جبهه استکبار و مزدوران این جبهه یعنی سعودی‌ها می‌بیند و لذا در جناح نتانیاهو قرار می‌گیرد.

شیخ‌الاسلام درباره درسی که گروه‌های مبارز فلسطینی از تغییر ادبیات و رویکرد خود با این اقدام صهیوینست‌ها می‌گیرند، گفت: به حماس و جهاد اسلامی باید تبریک گفت که با چشمان باز این توطئه صهیونیست‌ها را رصد کرده‌اند و نمی‌گذارند موفق شود و این نشان می‌دهد آنها این درس را خوب گرفته‌اند که در مقابل اسرائیل جایی برای ذره‌ای عقب‌نشینی حتی در لحن و گفتار نیز وجود دارد و تنها به زیاده‌خواهی‌های بیشتر صهیونیست‌ها می‌انجامد.

captcha