دانشگاه های ویژه خواهران در کشور حمایت شوند
کد خبر: 3619537
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

دانشگاه های ویژه خواهران در کشور حمایت شوند

گروه اجتماعی: امام جمعه بجنورد شمن تاکید بر تقویت و حمایت از دانشگاه های تک جنسیتی در کشور گفت: دانشگاه های ویژه خواهران در کشور حمایت شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با رییس و معاونان دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد، اظهار کرد: دانشگاه کوثر یک فرصت است و باید با مدیریت صحیح مسئولان رشد و گسترش یابد.
وی اضافه کرد: انتخاب خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان در دانشگاه‌های تک جنسیتی همچون دانشگاه کوثر یک انتخاب آگاهانه است؛ از این‌ رو نباید حق خانواده ها در این گونه انتخاب ها نادیده گرفته شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: دانشجویان دانشگاه کوثر با اختیار این دانشگاه را انتخاب می‌کنند؛ به همین دلیل تصمیم بر تجمیع و یا ادغام آن، در واقع در نظر نگرفتن حقوق مسلم مردم است.
آیت الله یعقوبی با انتقاد از اجرای احتمالی این تصمیمات در مورد دانشگاه کوثر، خاطرنشان کرد: تفکراتی این چنین نمی‌توانند راهگشای پیشرفت علمی جامعه باشند.
وی تصریح کرد: با عملکرد خوبی که دانشگاه کوثر تاکنون داشته می‌توان گفت این دانشگاه یک شجره طیبه است و موجب مباهات آموزش عالی کشور است.
آیت الله یعقوبی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: علوم انسانی باید از قرآن گرفته شود در حالی که بیشتر علوم دانشگاه‌های کشور ما برگرفته از منابع غربی است و این یک تهدید است.
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: با خوش‌رقصی برای کشورهای غربی نمی‌توان جامعه را مدیریت کرد و باید بدانیم هرگاه دشمن از ما تعریف کند، روز بیچارگی ما است؛ به همین دلیل باید همه مسؤولان مراقب و هوشیار باشند.
وی ادامه داد: باید نگاه مسؤولان و متولیان در گسترش علم و فرهنگ ایرانی و اسلامی نه‌ تنها در داخل کشور بلکه باید به سمت کشورهای هم‌جوار هم باشد.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنان در حال نفوذ به کشورهای همسایه و هدایت آنها به سمت خواسته خودشان هستند؛ به همین دلیل باید مدیران کشور هوشیار باشند و به این موضوع با حساسیت بیشتری نگاه کنند.
captcha