ضرورت حضور پررنگ فلسطینیان در صحن‌های مسجدالاقصی
کد خبر: 3619702
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
اندیشمند لبنانی در گفت‌و‌گو با ایکنا تأکید کرد:

ضرورت حضور پررنگ فلسطینیان در صحن‌های مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: مهم‌ترین مسئله در مورد فلسطین امروز ادامه حضور جوانان، زنان، مردان، کودکان و سالمندان در صحن‌های مسجدالاقصی و راه‌های منتهی به این مسجد است، اما دیگر ملت‌ها موظفند با تحت فشار قرار دادن حکومت‌های خود، امضای توافقنامه‌های مناسب و اتخاذ تصمیم‌های صحیح در سطح بین‌الملل به حمایت از الاقصی برخیزند.

ضرورت حضور پررنگ فلسطینیان در صحن‌های مسجدالاقصی
حجت‌ا‌لاسلام‌والمسلمین علی خازم، دبیر هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان، مدرس حوزه و دانشگاه و عضو اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ارتباط با اقدام صهیونیست‌‌ها در بستن درب‌های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران و ممانعت از پخش اذان طی روزهای اخیر در این مسجد، ضمن تأکید بر اقدامات همیشگی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق ملت فلسطین، تصریح کرد: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی و ممانعت از پخش اذان در آن که در طول پنجاه سال گذشته بی‌سابقه بوده است نیز در راستای اقدامات تروریستی این رژیم نژادپرست و اشغالگر در سرزمین فلسطین است.
مقاومت با این گونه اقدامات متوقف نخواهد شد
عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که اقدامات اخیر، بهترین دلیل برای ادامه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای مسکوت نگه‌داشتن و سرکوب مقاومت ملت فلسطین است، تأکید کرد: مقاومت با اینگونه اقدامات متوقف نخواهد شد.
این روحانی برجسته لبنان در ارتباط با این که برخی معتقدند، رژیم اشغالگر از این اقدامات به‌عنوان حربه‌ای برای رسیدن به سیاست‌های خود در یهودی‌سازی مسجدالاقصی و سیطره کامل بر این مسجد و همچنین تحقق رؤیای خود برای دستیابی به معبد موهوم سلیمان استفاده می‌کند، گفت: اسرائیل دائما تلاش می‌کند برخی امور را به عنوان دلیل برای اقدامات خود مطرح کرده و در برابر جوامع و جهانیان در موضع مظلوم قرار بگیرد. در حالی که یهودی‌سازی مسجدالاقصی و تخریب کامل آن رؤیای همیشگی این رژیم بوده است.  
این مدرس حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از اینکه برخی فرهیختگان عرب و مسلمان معتقدند این گونه عملیات مانند عملیات استشهادی جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی فایده‌ای در پی ندارد، تصریح کرد: همان طور که دیدیم یک عملیات کوچک، با عکس‌العمل‌های بزرگی از سوی رژیم اشغالگر مواجه می‌شود؛ این افراد نمی‌دانند که رؤیاهای اسرائیل مبنی بر تخریب کامل مسجدالاقصی و ساخت هیکل موهوم(معبد خیالی سلیمان) بر روی خرابه‌‌های آن، عامل اصلی اقدامات اسرائیلی‌هاست نه اقدامات قهرمانانه جوانان فلسطینی.
وی ادامه داد: این افراد را باید به آنچه خود تحلیلگران اسرائیلی می‌گویند، ارجاع داد که معتقدند ادامه مقاومت حتی با عملیات‌های کوچک مانع تسلط کامل بر این ملت و حفظ روحیه مقاومت در این ملت، خطری برای امنیت اسرائیل است.
کم‌کاری و سستی کشورهای اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی
مسئول امور فرهنگی تجمع علمای جبل عامل در ارتباط با مسئولیت جامعه بین‌الملل برای حمایت از این مسجد و مقدسات اسلامی و مسیحی و پیگرد اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی به عنوان یک جنایت خطرناک گفت: متأسفانه تا کنون ما شاهد شکایتی از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی که برای حمایت از مسجدالاقصی بعد از نخستین آتش‌سوزی در آن تأسیس شد، نبودیم و این سازمان اقدامی در حمایت از الاقصی در سطح جهانی نکرده است.
حجت‌الاسلام خازم تصریح کرد: جامعه بین‌الملل و به‌ویژه جوامع غربی نیز تنها به مسائل مربوط به خود و مسائلی در چارچوب معین می‌پردازند. سپردن مسئله فلسطین به این سازمان‌ها بی‌فایده و بهتر آن است که این مسئله تنها در سطح مؤسسات مدنی در جهان اسلام مطرح شود تا با تحریک امت اسلامی برای تحقق حق فلسطین به دفاع از آن بپردازند چراکه کشورهای اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی سست بوده و کاهلی می‌کنند.
عضو مجمع جهانی علمای مقاومت در ارتباط با مسئولیت امت عربی و اسلامی و ملت فلسطین در حمایت از مسجدالاقصی گفت: مهم‌ترین مسئله در مورد فلسطین امروز ادامه حضور جوانان، زنان، مردان، کودکان و سالمندان در صحن‌های مسجدالاقصی و راه‌های منتهی به این مسجد است، اما ملت‌هایی که خارج از فلسطین زندگی می‌کنند، موظفند از هر آنچه در اختیار دارند، برای تحت فشار قرار دادن حکومت‌های خود استفاده کنند تا با امضای توافقنامه‌های مناسب و اتخاذ تصمیم‌های صحیح در سطح بین‌الملل به حمایت از الاقصی برخیزند.
مصوبات یونسکو با موضع‌گیری جدی کشورهای اسلامی همراه نیست

دبیر هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان در ارتباط با این که اقدامات رژیم صهیونیستی مخالف همه ادیان آسمانی و قوانین سازمان‌های بین‌المللی است که تصمیمات و مصوبات یونسکو را تأیید می‌کند، گفت: درست است که مصوبات اخیر یونسکو مبنی بر این که منطقه الخلیل، منطقه عربی است و یا دیگر مصوبات این سازمان در تأیید حق مردم فلسطین و تأیید حق مسلمانان در ارتباط با فلسطین مفید بوده و برای رژیم صهیونیستی گران تمام شده است، اما همان طور که گفتم این مصوبات با موضع‌گیری جدی از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی همراه نیست؛ لذا تأثیری ندارد.
حجت‌الاسلام حسن خازم خاطرنشان کرد: همان طور که می‌بینیم اسرائیل به هیچ یک از قوانین، تصمیمات و هیچ یک از سازمان‌های بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد. بنابراین ادامه مقاومت و انتفاضه علیه رژیم اشغالگر تنها راه نجات فلسطین است.
این مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود خطاب به برخی از اعراب که در صحت و سلامت ساختار مقاومت تشکیک ایجاد می‌کنند، گفت: هر اقدامی که وحشت در دل رژیم اشغالگر ایجاد کند در نابودی آن نقش دارد و این را جوانان فلسطینی که روحیه مقاومت و انقلابی دارند، فهمیده‌اند.
captcha