آغاز رقابت قاریان و حافظان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی + برنامه روز دوم
کد خبر: 3619746
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

آغاز رقابت قاریان و حافظان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی + برنامه روز دوم

گروه مسابقات: در دومین روز از بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، رقابت قاریان و حافظان در گروه‌های مختلف آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به فارس، با برگزاری مراسم افتتاحیه بیست و دومین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت که شب گذشته، 25 تیرماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد، بخش رقابتی این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم و تواشیح از صبح امروز 26 تیرماه آغاز می‌شود.
بر همین اساس برنامه‌های این جشنواره در روز دوشنبه، 26 تیرماه با زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) و اقامه نماز صبح در این آستان مقدس آغاز می‌شود.
رقابت‌های این دوره از جشنواره از ساعت هشت صبح با برگزاری رقابت بانوان و آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ و قرائت ترتیل آغاز می‌شود و تا زمان اذان ظهر ادامه دارد.
در این بخش شرکت‌کنندگان در گروه بانوان در سالن هتل چمران و آقایان شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق در سالن هتل پارس رقابت خود را انجام می‌دهند. همچنین شرکت‌کنندگان رشته حفظ نیز در نمازخانه ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به رقابت می‌پردازند. رقابت‌های رشته ترتیل نیز در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
این مسابقات در نوبت بعدازظهر نیز از ساعت 14:30 تا 18 در رشته‌ها و گروه‌های مختلف ادامه می‌یابد.
مسئولان برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت علاوه بر بخش رقابتی، برنامه‌های دیگری را نیز در نظر گرفته‌اند، از جمله این برنامه‌ها بازدید از آرامگاه شاعران ایرانی، حافظ و سعدی خواهد بود، این بازدید در دو نوبت صبح و بعدازظهر صورت می‌گیرد.
همچنین در این روز نشست مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود. این نشست از 8 تا 18 در جریان است. این نشست در سالن رازی مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برگزار می‌شود.
از دیگر برنامه‌های این روز برگزاری نشست دبیران قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که در سالن شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود. این نشست از ساعت 14:30 تا 17:30 برگزار خواهد شد.
برگزاری کارگاه شیوه نگارش مقالات و معرفی اولویت‌های مجلات علمی و پژوهشی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این روز است که از ساعت 16 تا 18 در سالن ابوریحان مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برگزار می‌شود.
پایان‌بخش برنامه‌های این روز نیز برگزاری مراسم اختتامیه است که طی آن از بخشی از برگزیدگان رشته‌های غیر حضوری تجلیل خواهد شد.
captcha