دردی که شعله را به عظمت گره زد/با تلاوت قرآن بر سرطان غلبه کردم
کد خبر: 3619770
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

دردی که شعله را به عظمت گره زد/با تلاوت قرآن بر سرطان غلبه کردم

گروه فرهنگی: سرطان، بیماری‌ای است که با بر زبان آوردن آن تمام درد و رنج‌های یک بیمار سرطانی در برابر چشمان ما ظاهر می‌شود، با این وجود انس با قرآن برای شعله کرمی قصه ما تبدیل به گلستانی شده و عشق به پروردگار را در زندگی او بیشتر روشن کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، همه ما این را شنیده‌ایم که خدا مشکلات و سختی‌ها را به عزیزان خود می‌دهد و با تحمل این سختی‌ها آن‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد و خوشا به حال کسی که از این آزمایش سربلند خارج می‌شود، شعله قصه ما یکی از بندگان واقعی خداست که از سن 12 سالگی با بیماری سرطان مغز استخوان دست و پنجه نرم می‌کند اما این بیماری هیچگاه نتوانسته به خاطر شعله‌ور شدن نور الهی در قلبش بر او نفوذ پیدا کند. در این راستا با دعوت از وی در دفتر خبرگزاری ایکنا به مصاحبه نشستیم تا بلکه بیان این گفتگو باعث ظهور امید در دل سایر بیماران شویم.

دردی که عشق را به عظمت گره زد

شعله کرمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد در سال 1373 در یک خانواده متدین و مذهبی که دارای چهار فرزند پسر بودند به دنیا آمده است.

در سن دوازده سالگی دچار بیماری سرطان مغز استخوان شدم

وی با اشاره به اینکه بین وی و برادرانش عشق و صمیمیتی که در تمام خانواده‌ها وجود دارد به طور چشمگیری وجود داشته است، افزود: از سن 10 سالگی با حضور در مسجد و شرکت در کلاس‌های قرآنی به قرآن خواندن روی آورده‌ام و در همان سال موفق به ختم قرآن شدم اما در همان سال ها مرگ یکی از برادرانم باعث غم و غصه زیادی در وجود من شد.

دردی که عشق را به عظمت گره زد

کرمی بیان کرد: در سن یازده سالگی به دلیل دردی که در ناحیه یکی از پاهایم احساس می‌کردم به دکتر مراجعه و از وجود این کیست خبردار شدم و در سن دوازده سالگی بعد از انجام آزمایشات متوجه شدم که بیماری سرطان مغز استخوان دارم.

وی عنوان کرد: بعد از مرگ برادرم و خبردار شدن از بیماری سرطانم من خیلی به مرگ فکر می کردم و همین باعث به وجود آمدن تغییرات در من و مراجعه بیشتر من به معنویات شد و رسیدن به قرب الهی بیشتر برایم معنا پیدا کرد.

بیماری باعث نزدیک شدن من به قدرت لایزال الهی می‌شود

این مربی قرآن ادامه داد: از این به بعد هرچه بیشتر بیماری در وجودم عود می کرد من بیشتر به خدا نزدیک می شدم چراکه بیماری رحمت پروردگار است و سبب نزدیک شدن بندگان به قدرت لایزال الهی خواهد شد.و خدا هرکس را بیشتر به لایق بداند دچار معصیت می کند چون به این بنده اش بیشتر اعتماد دارد.

وی به دوران بستری شدن خود در بیمارستان شهید رجایی تهران اشاره کرد و افزود: در سن 12 سالگی تا 20 سالگی با این بیماری مواجه بودم و در بیمارستان معروف به با روحیه‌ترین بیمار سرطانی بودم چون هم خودم روحیه داشتم و هم با عیادت با سایر بیماران به آن‌ها روحیه می‌دادم و به آن‌ها توصیه می‌کردم که بیشتر به خدا رجوع کنند.

کرمی عنوان کرد: در سال 92 و در سن 19 سالگی به دلیل پیش روی بیماری دکترها به من خبر دادند که باید یکی از پاهایم را از لگن قطع کنند بعد از شنیدن این خبر زیاد شوک زده نبودم و به راحتی بیماریم را قبول کرده بودم ولی وقتی در اتاق عمل بودم راضی به قطع پایم نمی‌شدم و خیلی گریه و زاری کردم. چراکه احساس می‌کردم با قطع پا دیگر توان زندگی کردن را ندارم و دق می‌کنم.

تلاوت چند آیه از قرآن باعث غلبه شدن بر بیماریم شد

دردی که عشق را به عظمت گره زد

وی ادامه می دهد: ولی با تلاوت چند آیه از قرآن بازهم توانستم بر بیماریم غلبه کنم و قبل از ورود به اتاق عمل شهادتین را بر زبان آوردم و همین امر باعث شد که خدا تسکینی را به قلبم وارد کند و بتوانم با این قضیه کنار بیایم و به این نتیجه رسیدم که چه با یک پا و چه با دوپا باید زندگی کنم و از این فرصت که خدا در اختیار من گذاشته نهایت استفاده را بکنم.

این مربی قرآن می افزاید: کسانی که به سرطان مغز استخوان مبتلا می شوند بیشتر از یک تا دو سال دوام نمی آورند ولی من تا الان در سایه نور الهی زندگی باعزتی را داشته ام که همین امر حتی دکترها را نیز متعجب کرده است و در حال حاضر زندگی بر وفق مرادم است و تا روزی که خداوند توفیق زندگی به من بدهد در خدمت قرآن خواهم بود.

وی افزود: چند آیه از قرآن برای من مؤثر و ایجاد انگیزه می‌کند که یکی از این آیات، آیه 155 سوره بقره بود که می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ؛ و قطعا شما را به چيزى از [قبيل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماييم و مژده ده شكيبايان را». این آیه باعث شده که بیشتر صبر داشته باشم.

آیه 153 سوره بقره الگوی زندگی من است

کرمی ادامه داد:  آیه 153 سوره بقره «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از شكيبايى و نماز يارى جوييد زيرا خدا با شكيبايان است» خداوند متعال در این آیه به ما توصیه می‌کند که از نماز و صبر کمک بگیریم، برای من الگوی زندگی بوده است.

وی در ادامه گفت: در ماه رمضان سال 94 که برای خودم زیاد ناراحت بودم و به خدا می گفتم که خدایا من دیگر طاقت و تحمل این بیماری را ندارم، از قرآن استخاره گرفتم و سوره عنکبوت برایم باز شد،  آیه دو سوره عنکبوت «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ؛ آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى‌‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‌گيرند»، این آیه باعث صبوری بیشتر در من شد.

کم‌سن و سال‌ترین مربی قرآن استان کردستان

این مربی قرآن که کم‌سن و سال‌ترین مربیان قرآن استان کردستان نیز بوده است، عنوان کرد: چون برادرم به سمت مسائل دینی بیشتر رفته است، من هم بیشتر به این سمت رغبت پیدا کردم و در مسجد و برنامه‌های دینی و قرآنی حضور مؤثری داشته‌ام چراکه فقط حضور در مسجد آرامش خاصی به من می‌دهد و وقتی در مسجد هستم احساس می کنم خوشبخت ترین فرد روی زمینم.

وی اعلام کرد: نزد برادرم محمد عدنان کرمی که استاد من در زمینه تجوید بود و ژاله حیدری‌مقدم و منوچهر گرامیاری و امین اسدی و الماسی دوره تربیت معلم قرآن را گذراندم و به عنوان مربی قرآن کار خودم را شروع کردم.

کرمی با اشاره به اینکه تا کنون توانسته‌ام چهار جزء قرآن را حفظ کنم، عنوان کرد: به دلیل علائم بیماریم حفظ قرآن برایم کار مشکلی است و دیگر موفق به ادامه آن نشده‌ام اما کار حفظ موضوعی قرآن را ادامه داده و در این زمینه موفق بوده‌ام.

200 قرآن‌آموز تحت آموزش شعله کرمی

وی گفت: با تشویق‌های خانواده و اساتیدی همچون خانم حیدری‌مقدم و استاد گرامیاری توانستم کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن را در مساجد سطح شهر سنندج برگزار کنم و تا کنون موفق به آموزش 200 نفر قرآن‌آموز شده‌ام.

دردی که عشق را به عظمت گره زد

این مربی قرآن با اشاره به اینکه به دلیل عشق و علاقه به حفظ قرآن به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن اقدام کرده‌ام، افزود: در حال حاضر 60 نفر حافظ قرآن را تحت نظر دارم.

وی بیان کرد: شاگردان من در کلاس حفظ قرآن الان موفق به حفظ هفت تا هشت جزء قرآن شده‌اند و کسانی که جدید در کلاس حضور دارند دو و یا سه جزء قرآن را حفظ کرده‌اند.

صوت عبدالباسط واقعا می تواند یک آرامش درونی را در من ایجاد کند

کرمی افزود: صوت عبدالباسط واقعا می تواند یک آرامش درونی را در من ایجاد کند و ترتیل ادریس ابکر سعدالغامدی و ماهر  معیقلی و ... نیز به من آرامش می‌دهد و بیشتر قرآن را با این صوت‌ها گوش می‌دهم.

وی در ادامه اعلام کرد: من یک توصیه به تمام انسان‌ها دارم که ابتدا انسانیت و رحم و شفقت نسبت به یکدیگر داشته باشیم و اگر کسی غنی است به داد فقرا برسد، اگر کسی سالم است به داد بیماران برسد، اگر کسی توانمند است به داد ضعفا برسد، چون این مسائل در زندگی هر انسانی پیش می‌آید و شاید روزی هرکدام از ما در این شرایط قرار بگیریم.

این مربی قرآن بیان کرد: ما همه شهادتین را گفته‌ایم اصول دین ما یکی است و برای یک خدا سجده می‌کنیم و یک قرآن را تلاوت می کنیم و منهجمان راه خدا و رسول اوست، پس باید آگاهانه‌تر مسائل را بررسی کنیم و وحدت داشته باشیم. چون رسول خدا می‌فرماید: «همه مسلمانان برادر هستند».

من با یک پا خیلی مؤثرتر در عرصه قرآنی ظاهر شدم

وی در ادامه گفت: من الان یک پا دارم، اما خیلی مؤثرتر از دورانی بوده که دو پا داشته‌ام. چراکه این پای خود را با شهادتین تسلیم خدا کرده‌ام. باید یک انسان بتواند دید خود را نسبت به زندگی تغییر دهد.

کرمی عنوان کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) تمام تحقیقات پژوهشی بیمارن سرطانی را بر روی من انجام داده اند و در حال حاضر از پیشروی این بیماری جلوگیری شده است و من تا کنون 36 جلسه شیمی درمانی را انجام داده‌ام که شش جلسه آن بعد از عمل بوده است.

گوش دادن قرآن باعث فائق آمدن من بر این بیماری شده است

وی با اشاره به اینکه زیاد گوش دادن قرآن باعث فائق آمدن من بر این بیماری شده است، افزود: خدا اگر یک پا، یک دست، یک چشم و یا ... را به یک نفر از بندگانش بدهد بازهم فرصت برای بندگی خداوند و رشد استعدادهایش وجود دارد.

این مربی قرآن یادآور شد: من فکر می‌کنم حتی اگر دوپا را هم نداشته باشم بازهم قوی هستم و می توانم در راه قرآن گام بردارم. کسانی که از خدا انتظار دارند که در این دنیا حق را به آن ها بدهد، اگر به روز جزا اعتقاد داشته باشند، طاقت مسائل و مشکلات برایشان آسان است چراکه بهشت به سختی به دست می آید.

دردی که شعله را به عظمت گره زد/با تلاوت قرآن بر سرطان غلبه کردم

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۲۱:۲۳
0
0
از خدا می خواهم دوان دوان وارد بهشت شود
مخاطب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۲۰:۱۲
0
0
واقع دنیا با وجود چنین انسان ها بزرگی برپاست کاش تعدا این افراد بیشتر و فساد در جامعه کمتر
شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۶:۳۹
0
0
خداوند خیرتان دهد بانوی بزرگوار.
captcha