تظاهرات در کرانه باختری در حمایت از قدس و مسجدالاقصی
کد خبر: 3619858
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

تظاهرات در کرانه باختری در حمایت از قدس و مسجدالاقصی

ده‌ها فلسطینی در میدان شهدای شهر نابلس برای اعلام مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و بستن مسجدالاقصی تظاهرات کرده و افزودند: قدس پایتخت فلسطین باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره،  کمیته هماهنگی گروه‌های فلسطینی و نهادهای محلی جهت همبستگی و یاری قدس تظاهراتی را ترتیب دادند که در نوع خود از جمعه گذشته تاکنون در کرانه باختری اولین تظاهرات به شمار می‌رود و از آنجا به خیابان‌های دیگر شهر نیز امتداد یافت.

تظاهرکنندگان در این تظاهرات، پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در راستای حمایت از مسجدالاقصی و ممانعت از جنایت‌های اشغالگران در دست داشتند و شعارهایی جهت همبستگی با شهر ام الفحم سر دادند، شهری که فلسطینی‌های عامل عملیات استشهادی جمعه گذشته از ساکنان آن بودند. در این عملیات استشهادی سه تن شهید شدند.

جهاد رمضان، دبیرکل جنبش فتح در این شهر به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی در این تظاهرات سخنرانی و تاکید کرد، اقدامات رژیم صهیونیستی با این هدف صورت می‌گیرد که مسجدالاقصی تقسیم‌بندی زمانی و مکانی شده و به جنگ دینی تبدیل شود.

وی تصریح کرد، این اقدامات اشغالگران تاکیدی بر طرح سازمان اطلاعات اسرائیل بر یهودی سازی این شهر است و این خطر بیش از گذشته قدس و مسجدالاقصی را تهدید می‌کند.

سخنگوی جنبش فتح بیان کرد، ملت فلسطین با خدا عهد بسته‌اند که از وطن و قدس با جان و خون خود دفاع کنند و تسلیم اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی نشوند.

وی اظهار داشت: اسرائیل واکنش و خشم ملت فلسطین را به خصوص پس از عملیات یورش به مسجدالاقصی در دهه ۹۰ میلادی کشتار مردم و یورش آریل شارون در سال ۲۰۰۰ و آغاز انتفاضه الاقصی می‌بیند.

جهاد رمضان در این تظاهرات به اسرائیل نسبت به عاقبت ادامه جنایت‌های خود در حق فلسطین هشدار داد و تاکید کرد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی گزینه‌های ملت فلسطین را در پاسخ به اسرائیل بیشتر کرده و این تظاهرات شروع افزایش اقدامات ما علیه اشغالگران است.

خالد منصور، عضو فرماندهی سیاسی حزب خلق فلسطین نیز در این تظاهرات گفت: بستن مسجدالاقصی و منع اقامه اذان جنایت بزرگی است که نه تنها نابلس بلکه همه شهرهای کرانه باختری و غزه باید واکنش خشم آلودی به آن نشان دهند چراکه سکوت ما اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی و یهودی سازی را تشدید می‌کند.
captcha