نیروهای جهادی با پشتکار به‌دنبال تحقق آرمان‌های نظام هستند
کد خبر: 3620002
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
حمیدرضا طیبی:

نیروهای جهادی با پشتکار به‌دنبال تحقق آرمان‌های نظام هستند

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: توسعه علم و فناوری با روحیه خودباوری که امام خمینی(ره) در جامعه ایران ایجاد کرد باعث شد که استعمار علمی در کشور ما شکسته شود و همواره نیروهای علمی و جهادی با پشتکار به‌دنبال تحقق آرمان‌های نظام و استمرار این حرکت هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ۲۶ تیرماه در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به بوشهر ضمن حضور در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) و ادای احترام به مقام شهدای این شهر، با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.
وی در این دیدار گفت: توسعه علم و فناوری با روحیه خودباوری که امام خمینی(ره) در جامعه ایران ایجاد کرد باعث شد که استعمار علمی در کشور ما شکسته شود و همواره نیروهای علمی و جهادی با پشتکار به‌دنبال تحقق آرمان‌های نظام و استمرار این حرکت هستند.
طیبی با بیان اینکه توسعه علمی و فناورانه زمینه‌های اصلی این سازمان است، افزود: برنامه‌های توسعه‌ای جهاد دانشگاهی بر اساس برنامه ششم در حال پیشرفت در تمامی واحدهای استانی است و چهار شاخصه در استان‌ها به شکل مشترک انجام می‌گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در حوزه پژوهش و فناوری پزشکی با محور سلوهای درمانی و ایجاد بیمارستان‌های تخصصی گام‌های مؤثری برداشته‌ایم؛ همچنین مجموعه ما در بخش صنعت نفت و پتروشیمی و فناوری‌های خاص، توسعه خوبی داشته است و حتی در حوزه تولید مواد شیمیایی، صنعتی و محیط زیست حضور مقتدرانه و علمی پیدا کرده‌ایم و تلاش داریم که در پروژه‌های تکرارناپذیر همانند حمل و نقل و آب شیرین کن‌ها را در سطح کشور به عهده بگیریم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: 20 درصد بودجه عمومی از منابع دولتی است و 80 درصد بودجه جهاد دانشگاهی کشور از تجاری‌سازی و آموزش و پژوهش است.
آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار گفت: در ساختار یک نظام اگر دانش و فناوری تبدیل به دانش و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی نشود و مدیریت جهادی نشود، نظام دچار چالشی از درون خواهد شد.
وی ادامه داد: توجه به علم و دانش و تبدیل این گزاره‌ها به محصول نیازمند یک استراتژیک فوق روز است.
امام جمعه بوشهر اظهار کرد: دانش و علم یک فضیلت است و مایه اقتدار جامعه و نظام در بخش علوم پایه و تجربی است و توسعه‌هایی که مترتب بر این دانش است و این اقتدارآفرینی یکی از مسلمات عقل مستقل است و نیاز به برهان خارج از عقل دارد و لذا خداوند در قرآن را بیان می‌کند که نیاز به برهان ندارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر عنوان کرد: جامعه‌ای که به‌خاطر استفاده محصول و تولیدش؛ توانمندی و اقتدار نداشته باشد، اقتدارش دچار چالش می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش هسته‌ای و گداخت هسته‌ای هم‌اکنون بر روی شکاف هسته‌ای است، گفت: در اجرای نقشه علمی کشور باید با نگاه بلند و شتاب لازم به پیش برویم، تا بتوانیم در نظم علمی جهان، صاحب‌نظر و دارای جایگاه باشیم و البته بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت‌های خوبی در مسائل علمی صورت گرفته و الان اندکی ضعیف شده است.
خدمات دانش بنیان میدانی در نهادینه کردن فرهنگ جهاد علمی نقش ویژه ای دارد
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: ایجاد خدمات دانش بنیان میدانی می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ جهاد علمی، نقش ویژه‌ای را ایجاد کند و در مقابل تهاجمات علمی ایستادگی کند.
آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: در استان بوشهر در حوزه علوم انسانی، برزگانی داشته‌ایم که کتب علمی آنها قریب به یکصد سال پیش تألیف شده و حتی کتاب‌های علامه بلادی در آن سال‌ها با موضوعات شبهات وهابیت و تدوین امور فرهنگی نیروهای مسلح از نگاه فقه نظامی به چاپ رسیده است.
ساخت 139 هزار متر مربع فضای حوزه علمیه در استان بوشهر
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: در استان بوشهر نزدیک به 139 هزار متر مربع فضای حوزه علمیه ساخته شده است و ما با این افق نگاه برنامه‌ریزی کردیم که حوزه  علمیه استان بوشهر به‌عنوان مرکز حوزه‌های علمیه در منطقه خلیج فارس خواهد شد و حتی بسیاری از کتب‌های تحصیلی وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه کشور و بسیاری از پیوست‌های ملی و فرهنگی کشور در بوشهر ویراستاری، تألیف و چاپ شده است.
آیت‌الله صفایی بوشهری خدمات جهاد دانشگاهی را هم رتبه با جهاد ولایی دانست و بیان کرد: رویکرد ما، رویکرد افق نگاه‌های ژرفای مقام معظم رهبری است و ما نیز باید به سمت هدایت و نگاه‌های ایشان حرکت جهادی کنیم.
حامد فکوری
captcha