198 باب نمازخانه در مدارس استان مرکزی کم داریم
کد خبر: 3620012
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

198 باب نمازخانه در مدارس استان مرکزی کم داریم

گروه اجتماعی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی وی بیان کرد: در استان 77هزار و 125متر مکان برای اقامه نماز وجود دارد. سرانه استاندارد نمازخانه در سطح مدارس کشور 50 سانتیمتر است که این رقم در استان 34سانتی متر است. 198 باب نمازخانه مورد نیاز است، 41 نمازخانه نیمه تمام است و 464 نمازخانه نیاز به تجهیز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، امروز، 26تیر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: 60 درصد مدیران مدارس را با حضور اساتید کشوری در زمینه جذب دانش‌آموزان به نماز جماعت آموزش دادیم، بیشترین تقاضای مدارس برای ترغیب دانش‌آموزان شامل مناسب سازی و بهسازی نمازخانه‌ها می‌شد. تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز، التزام آگاهانه و آزادانه، کاهش آسیب و تقویت ارزش‌ها از جمله اهداف سند چشم انداز 1404 است که با نهادینه شدن این موارد دانش‌آموز به حیات طیبه دست پیدا می‌کند. 
طباطبایی ادامه داد: هدف نماز جماعت دانش‌آموزی، صرف برگزاری نیست، هدف غایی این است که جماعتی از دانش‌آموزان نمازی داشته باشیم، یک‌هزار و 100 امام جماعت روحانی و فرهنگی مسئولیت اقامه نماز جماعت مدارس استان را برعهده دارند، از این تعداد 520 نفر روحانی و 580 نفر فرهنگی هستند. 
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت نمازخانه مدارس باعث افزایش اشتیاق دانش‌آموزان به اقامه نماز می‌شود. در ماه 7هزار و 105 نماز جماعت توسط روحانیون و 8هزار و 412 نماز جماعت توسط فرهنگیان داوطلب در مدارس استان اقامه می‌شود. 
طباطبایی افزود: هم اکنون 111 هزار دانش‌آموز که به سن تکلیف رسیده‌اند در نماز جماعت مدارس استان شرکت می‌کنند. برای دانش‌آموزانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند به ویژه پسران ابتدایی از طرح آموزش عملی نماز در راستای کلاس‌های تئوری درسی نماز استفاده می‌کنیم. 
 وی تصریح کرد: در سه دوره مهم 24ساعته 200 نفر از مدیران مدارس آموزش دیدند، در استان هم این طرح اجرایی شد و تقریبا 60درصد مدیران، دوره آموزشی کشوری و استانی نماز را گذراندند. معلمان نیز با همکاری ستاد اقامه نماز آموزش‌های لازم را دریافت کردند. 
طباطبایی اظهار کرد: 485 باب نماز خانه مستقل، 143 باب کلاس درس و 279 سالن‌ چند منظوره برای اقامه نماز جماعت استفاده می‌شود که در مجموع 907 نمازخانه و مکان نماز در استان داریم.  
وی بیان کرد: در استان 77هزار و 125متر مکان برای اقامه نماز وجود دارد. سرانه استاندارد نمازخانه در سطح مدارس کشور 50 سانتیمتر است که این رقم در استان 34سانتی متر است. 198  باب نمازخانه مورد نیاز است، 41 نمازخانه نیمه تمام است و 464 نمازخانه نیاز به تجهیز دارد.
captcha