شورای نگهبان دیده‌بان امت و نظام اسلامی است
کد خبر: 3620040
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

شورای نگهبان دیده‌بان امت و نظام اسلامی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی شورای نگهبان را به منزله دیده‌بان امت و نظام اسلامی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت 26 تیرماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان، با تجلیل از خدمات این نهاد در نظام اسلامی، اظهار کرد: فلسفه وجودی شورای نگهبان رفع ابهامات در قانون اساسی، نظارت بر مصوبات مجلس و انطباق آنها با قانون اساسی و نظارت بر تمامی انتخابات جمهوری اسلامی ایران به‌جز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها است.

وی ادامه داد: مجموعه این وظایف نشان‌دهنده خدمات ارزنده و بی‌نظیر شورای نگهبان به نظام اسلامی بوده و به همین دلیل هم این نهاد همواره مورد هجمه دشمنان خارجی و برخی کج‌اندیشان داخلی قرار داشته است.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از حمله به شورای نگهبان تضعیف نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شورای نگهبان دیدبان تیزبین امت و نظام اسلامی بوده و هیچ‌کس در هر جایگاهی که قرار دارد حق تضعیف نهاد انقلابی شورای نگهبان را ندارد.

وی با اشاره به دستاوردهای شورای نگهبان در چند دهه خیر، خاطرنشان کرد: تفسیر درست قانون اساسی برای جلوگیری از ابهام و نظارت بر انتخابات مختلف در ایران اسلامی به‌منظور عدم نفوذ مهره‌های بدون صلاحیت به گردونه انتخابات از مهم‌ترین خدمات این نهاد به ملت و نظام اسلامی محسوب می‌شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: شورای نگهبان شیطنت‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی را شناسایی کرده و اجازه نفوذ دشمنان به برنامه‌ها و تصمیمات نظام اسلامی را نمی‌دهد.

آیت الله یعقوبی گفت: شورای نگهبان امین ملت و نظام اسلامی بوده و هجمه دشمنان داخلی و خارجی به این نهاد انقلابی نشان‌دهنده مسیر صحیح و اقدامات درست این نهاد است.

captcha