گردشگری سلامت بزرگترین ظرفیت برای آذربایجان شرقی است
کد خبر: 3620094
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

گردشگری سلامت بزرگترین ظرفیت برای آذربایجان شرقی است

رئیس شورای شهر تبریز گفت: گردشگری سلامت بزرگترین ظرفیت برای آذربایجان شرقی است ولی رفتار برخی پزشکان، دلالان و آژانس‌ها سبب فرار گردشگران سلامت شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان شرقی به نقل از مهر، شهرام دبیری عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: جامعه پزشکی جزو محروم ترین و مظلوم ترین اقشار و صنوف جامعه هستند به طوریکه رفاه و آسایش فوق العاده پزشکان، بیشتر در حد حرف است،   امروزه خیلی از پزشکان عمومی ما به رغم تحصیلات بالا و زحمت زیاد، هنوز بیکارند.

وی با بیان اینکه اصلاح امور پزشکی اصلی ترین هدف سازمان نظام پزشکی است گفت:پس از این مقوله، حمایت و دفاع از حقوق بیماران مدنظر سازمان است تا اگر خدمات پزشکی ایده ال در اختیار شهروندان قرار نگیرد نسبت به رفع آنها تلاش نماییم زیرا ارتقای سطح خدمات پزشکی همواره مورد تاکید ماست.

وی پزشکان را جزو مظلوم ترین اقشار و صنوف جامعه قلمداد نمود و افزود:پزشکی یک شغل الهی بوده و خوشبختانه جایگاه این عزیزان در بین مردم بسیار والاست لذا درست نیست با کوچک ترین ایراد و اشکال در عملکرد یک پزشک، خدمات کل جامعه پزشکی زیر سوال برود به طوری که اعتماد بین پزشک و بیمار، یک سرمایه اجتماعی محسوب می گردد.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تبریز از برنامه های آتی سازمان نظام پزشکی تبریز در خصوص اخداث مجتمع رفاهی پزشکان این کلان شهر خبر داد و اضافه کرد:سالهاست قول داده ایم تا یک مرکز رفاهی قابل قبول در تبریز احداث نماییم اما تاکنون موفق به اجرای آن نشده ایم لذا در آینده نزدیک و با موفقیت ائتلاف چترسفید می توان با برنامه ریزی های مدون نسبت به احداث آن امیدوار بود.

سومین صنعت بزرگ کشور توریسم است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توریسم سلامت بزرگترین ظرفیت برای آذربایجان شرقی بود که بیماران جمهوری آذربایجان خود به خود جذب ایران و تبریز شده بودند افزود: بیماران آذربایجانی به پزشکان ایرانی اعتماد داشتند و زبان مشترک و قیمت مناسب از مهم‌ترین دلایل جذب توریسم سلامت به استان بود اما قدر توریسم سلامت را ندانستیم.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بنده بارها تذکر و هشدار دادم که اگر درست پیش نرویم همه این دستاوردها از دست می‌رود و ورود توریسم سلامت قطع می‌شود ادامه داد: برخی پزشکان، بیش از دو تا سه برابر بیماران ایرانی تعرفه ویزیت دریافت می‌کردند که علی رغم مصوب شدن این دریافت، من به شدت با این نوع رفتار مخالف بودم که بالاخره منجر به فرار توریسم سلامت شد.

وی با بیان اینکه تعدادی دلال و راننده آژانس هم با برخی اقدامات این گردشگران سلامت را فراری دادند گفت: سومین صنعت بزرگ کشور توریسم است که باید تلاش کنیم ارتقا دهیم و دوباره گردشگران سلامت را به این استان بازگردانیم.

صنف پزشکان باید پیش از همه به امور خود نظارت کند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در این نشست گفت: دنبال ایجاد صندوقی برای پرداخت خسارت وارده ناشی از شوک و سایر حوادث غیرمترقبه به بیماران هستیم.

بهرام صمدی راد با بیان این که وظیفه اول سازمان نظام پزشکی صیانت از حقوق بیماران است اظهار کرد: نظارت بر حوزه پزشکی باید در درجه اول توسط خود صنف پزشکان صورت گیرد تا کیفیت خدمت رسانی به بیماران با گذشت زمان بهبود یافته و اعتماد بین طرفین افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به این که در سال های اخیر بنا به دلایلی اطمینان میان مردم و پزشک خدشه دار شده است، افزود: افرادی هستند که نمی خواهند این رابطه و اعتماد ترمیم شود چون از این وضعیت سوء استفاده می کنند و بهره می برند، ما باید به سمت ترمیم این بی اعتمادی و کسب اطمینان بیماران به جامعه پزشکی برویم.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در پایان افزود: اکثر شکایت هایی که در سازمان نظام پزشکی مطرح است نه به دلیل قصور پزشکی بلکه به خاطر عوارض ناخواسته درمان است که به دنبال این هستیم تا با تشکیل صندوق های خاصی نسبت به جبران خسارت های وارده اقدام کنیم.

captcha