راه‌کار عملیاتی شدن پژوهش‌های قرآن و طب
کد خبر: 3620148
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
فرج زاده عنوان کرد:

راه‌کار عملیاتی شدن پژوهش‌های قرآن و طب

گروه سلامت: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) راهکارهای عملیاتی شدن پژوهش‌های قرآن و سلامت را بر شمرد.

داوود فرج زاده، عضو هیئت علمی مرکز قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، راهکارهای عملیاتی شدن پژوهش‌های قرآن و سلامت را بر شمرد.

وی تصریح کرد: در وحله نخست این پژوهش‌ها باید تیمی‌ انجام شوند، منظور هم از کار تیمی این است که پروژه توسط نهادهای مختلف به صورت مشترک انجام شوند تا کار هم وزین‌تر انجام شده و هم بودجه برای آن اختصاص داده شود.

فرج زاده ادامه داد: اگر کار مقداری تیمی انجام شود و افراد احساس کنند که نیرو و توان جمعی از آن حمایت می‌کند هم پژوهش‌ها با دلگرمی و انگیزه بیشتری انجام می‌گیرند و هم کارها سرعت بیشتری می‌گیرد.

این محقق قرآن و سلامت بیان کرد: از سوی دیگر باید برای این پروژه‌های پژوهشی بودجه‌های مشخص و مناسبی اختصاص داده شود چرا که در این غیر صورت یا این پژوهش‌ها خرد شده و عملا کارآیی خود را از دست می‌دهند یا اینکه به سرانجام نمی‌رسند.  

وی افزود: همچنین باید خود را به مراکز پژوهشی حوزه و به ویژه آنهایی که اهل کار پژوهشی حوزه هستند وصل کنیم و سرعت کار خود را افزایش دهیم.

فرج‌زاده با بیان اینکه بسیاری از پژوهش‌ها هستند که برای عملیاتی شدن زمان می‌خواهند، عنوان کرد: ولی می‌شود با کاربران قضیه یعنی کسانی که می‌توانند از طرح‌های پژوهشی منتفع شده و با نتایج آن بتوانند کار کنند ارتباط برقرار کرد تا این زمان را کم کرد.

وی یادآور شد: وقتی ارتباط با کاربران را ایجاد کنیم و نتایج تحقیق خود را در اختیار آنان قرار دهیم، کم کم به سمت جایی برویم که روال کار را یاد گرفته و می‌دانیم چگونه این پژوهش‌ها عملیاتی کرد.

 

captcha