رشد جرائم ضد اسلامی در دوران پساترامپ
کد خبر: 3620191
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
نیوزویک گزارش داد:

رشد جرائم ضد اسلامی در دوران پساترامپ

گروه بین‌الملل: نشریه آمریکایی «نیوزویک» با درج نتایج گزارشی که از سوی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی منتشر شد، اعلام کرد که جرائم ضد اسلامی در دوران پساترامپ رشد نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است.

رشد جرائم ضد اسلامی در دوران پساترامپ

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری نشریه «Newsweek»، بنابر گزارش شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی که دیروز، 26 تیر ماه، منتشر شد، در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال (سه ماه دوم 2017) 940 گزارش از حملاتی که انگیزه احتمالی آن‌ها تعصبات دینی و نژادی بوده ثبت شده که بسیاری از آن‌ها علیه مسلمانان بوده است.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در این گزارش اعلام کرد که 451 مورد از این جرائم با انگیزه تعصب ضد اسلامی انجام شده است. بنابراین، جرائم ناشی از نفرت و تعصب علیه اسلام و مسلمانان، در نیمه اول امسال 91 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
بنابر این گزارش، در 15 درصد این جرائم مسلمانان به‌صورت خشونت‌آمیز و یا به‌صورت فیزیکی مورد هدف قرار گرفته و در 12 درصد آن‌ها نیز مأموران اف‌بی‌آی خود مسلمانان را به صورت نامناسبی هدف قرار داده‌اند.
17 درصد جرائم علیه مسلمانان در محل زندگی آن‌ها، 14 درصد به هنگام حضور مسلمانان در خیابان یا به هنگام رانندگی، 13 درصد به هنگام پرواز یا سفر با اتوبوس و قطار، 33 درصد به هنگام حضور در مساجد و مراکز اسلامی و 9 درصد در مدارس رخ داده است.
به گزارش شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، از مجموع این جرائم ضد اسلامی، 126 مورد از سوی نهادهای فدرال مورد پیگیری قرار گرفته است.
نشریه نیوزویک نوشت: گرچه شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی اشاره نکرده که گفتمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عامل مهمی در افزایش تعصبات ضد اسلامی در آمریکا است، گزارش قبلی انجام شده توسط مرکز مطالعات افراط‌گرایی و نفرت دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان داد که جرائم ناشی از تعصب علیه اقلیت‌ها و گروه‌های دینی از زمان انتخاب ترامپ 20 درصد افزایش یافته است که اکثراً علیه مسلمانان صورت گرفته‌اند.
در جریان کمپین انتخاباتی خود، ترامپ بارها سخنان تندی علیه مسلمانان گفت و تلاش کرد آنان را با تروریست‌ها و ایدئولوژی‌های افراطی مرتبط کند.

captcha