حمایت آل‌ سعود از تشدید اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی
کد خبر: 3620196
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

حمایت آل‌ سعود از تشدید اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: یک مقام عربستانی نصب درب‌های الکترونیک در مسجدالاقصی را امری عادی توصیف کرد.

حمایت عربستان از تشدید اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه خبری ایلاف عربستان از توافقات اسرائیلی ـ سعودی به وساطت آمریکا و در ارتباط با موضوع فلسطین و حل بحران بیت‌المقدس خبر داد.
این پایگاه خبری با اشاره به سکوت سعودی‌ها در برابر تشدید اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی و نصب درب‌های الکترونیک در این مسجد که اعتراض‌های بسیاری را از سوی مردم فلسطین در پی داشت، به نقل از یکی از مقامات عریستانی نوشت: این مسئله برای مقابله با تروریسم(!) در مکان‌های مقدس امری عادی است.
ایلاف همچنین از دعوت شدن مقامات سعودی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و زیارت مسجدالاقصی از سوی بنیامین نتانیاهو و به واسطه ایالات متحده آمریکا خبر داد که هنوز مقامات سعودی پاسخی به این دعوت نداده‌اند.
این درحالی است که برخی معتقدند، شوق عادی کردن روابط با اسرائیل و عجله سعودی‌ها در سرعت بخشیدن به این امر، آنها را ناگزیر کرده است، در برابر همه جنایاتی که از سوی این رژیم انجام می‌گیرد، سکوت اختیار کرده و یا با توجیه این اقدامات مهر تأیید بر آنها بزند.
در همین راستا، پایگاه خبری الجزیره نیز در تحلیلی که روز گذشته منتشر شد، با انتقاد از سکوت عربستان به عنوان کشوری که از جایگاه رفیعی در میان مسلمانان برخوردار است، نوشت: سیاستمداران، اندیشمندان، فقها و نویسندگان عربستانی در برابر آنچه در مسجدالاقصی روی می‌دهد، سکوت اختیار کرده‌اند و در مقابل خواستار تشدید اقدامات علیه قطر و تحریم این کشور شده‌اند و یا حتی گزینه نظامی را پیشنهاد داده‌اند.
الجزیره با اشاره به سخن احمد بن سعید القرنی یکی از مبلغان سعودی مبنی بر رها کردن مسجدالاقصی برای یهودیان، این گونه موضع‌گیری‌ها را بدتر از سکوت توصیف کرد.
captcha