دست رد رئیس شورای مفتیان روسیه به دعوت برای سفر به تلاویو
کد خبر: 3620347
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

دست رد رئیس شورای مفتیان روسیه به دعوت برای سفر به تلاویو

گروه بین‌الملل: بنا به گفته معاون اول شورای مفتیان روسیه، رئیس این شورا دعوت رئیس کنگره یهودیان روسیه برای سفر به تلاویو را نپذیرفته است.

دست رد رئیس شورای مفتیان روسیه به دعوت برای سفر به تلاویو
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 89 هفته‌نامه جامعه و فرهنگ روسیه امروز که رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آن را منتشر کرده، آمده است: یوری کانر، رئیس کنگره یهودیان روسیه، راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه را به خاطر اظهارات در خصوص اسرائیلی‌ها مورد انتقاد شدید قرار داد و به ایشان پیشنهاد داد که به اورشلیم سفر کند.
در نامه یوری کانر به راویل عین‌الدین آمده است «شما هنگام خطبه‌های جمعه در مسجد جامع شهر مسکو اظهاراتی را بیان داشتید که با واقعیت برابر نیست و فقط یکسری کلیشه‌های ضد اسرائیلی بود، این اظهارات صلح و توافق در خاورمیانه را در پی نخواهد داشت و بالعکس مردم و ملت‌ها را به سوی جنگ و تروریسم سوق می‌دهد».
ادامه نامه حاکی است: «برای اینکه شما بتوانید به تصور درستی از این مسئله برسید و ببینید که در واقع چه روندی در اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی) جریان دارد، ما از شما دعوت می‌کنیم به اسرائیل(تلاویو) سفر کنید و از نزدیک با مسائل آشنا شوید. مخارج و هزینه‌های سفر شما را کنگره یهودیان روسیه بر عهده می‌گیرد».  
کانر افزود: «امیدوار هستیم که پس از بازدید از اسرائیل و اورشلیم و پس از آنکه شخصا از نزدیک شرایط را مشاهده کردید، تفکر و دیدگاه شما صحیح و سنجیده‌تر باشد».
در مقابل، روشن حضرت عباس‌اف، معاون اول شورای مفتیان روسیه نیز در پاسخ به نامه نماینده جامعه یهودیان روسیه اعلام کرد: «ما از شما دعوت می‌کنیم برای جلوگیری از بروز هر نوع اختلافی در مراسم سال آینده روز قدس در مسجد جامع مسکو شرکت کنید تا از جزئیات سخنان و موضوعات گفته‌شده در خصوص روز قدس مطلع شوید».
در بخش دیگر این نامه که از جامعه مفتیان برای بازدید از اورشلیم دعوت شده، روشن حضرت پاسخ داده است که ما از شما برای بازدید از فلسطین و گفت‌وگو با مردم محلی دعوت می‌کنیم تا از اردوگاه‌های مهاجران بازدید کنید و از وضعیت روستاهایی که ساکنان آن به خاطر نبود امنیت و امکانات، آن را ترک کرده‌اند و دلایل آن را از زبان مردم محلی جویا شوید، شورای مفتیان روسیه آماده است تمامی هزینه سفر شما را پرداخت کند.
گفتنی است، راویل عین‌الدین 23 ژوئن سال جاری(دوم خردادماه) هم‌زمان با روز جهانی قدس در مسجد جامع مسکو از ظلم نسبت به مسلمانان فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جانب اسرائیلی‌ها سخن گفته بود. 
captcha