برگی از دفتر زندگی بزرگ مفسر شیعی قرآن
کد خبر: 3620374
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

برگی از دفتر زندگی بزرگ مفسر شیعی قرآن

گروه بین‌الملل: کانال تلگرام مرکز اسلامی امام علی(ع) وین در اتریش برگی از دفتر زندگی علامه طباطبایی، بزرگ مفسر قرآن کریم را منتشر کرد.

برگی از دفتر زندگی بزرگ مفسر شیعی قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این کانال به نقل از شماره نهم مجله سروش وحی برگی از دفتر زندگی علامه طباطبایی با موضوع انس با قرآن و اعتماد به خدا در تمام مراحل زندگی را منتشر کرد.
مسلمان و انس با قرآن کریم
من عهد دارم كه هر روز یك جزء از قرآن را بخوانم و الآن چهل سال است كه این كار را انجام می‌دهم.
هر ماه یک ختم قرآن تمام می‌شود و باز از ابتدای آن شروع می‌كنم و هر بار می‌بینم كه انگار اصلاً این قرآن، آن قرآن پیشین نیست! از بس مطالب تازه‌ای از آن می‌فهمم!  
از خدا می‌خواهم به بنده عمر بسیاری دهد تا بسیار قرآن بخوانم و از لطایف آن بهره ببرم. نمی‌دانید من چه اندازه از قرآن لذت می‌برم و استفاده می‌كنم!
اعتماد به خدا در تمام مراحل زندگی
حجت‌الاسلام ممدوحی نقل می‌كند: مرحوم علامه طباطبایی جلساتی داشتند كه گاهی در منزل خودشان و گاهی در خانه بعضی شاگردانشان تشكیل می‌‌شد. یک‌بار كه در اواخر عمرشان قرار بود برای حضور در یكی از جلسات، شبانه از كوچه پس كوچه‌های تاریك شهر قم عبور كنند، ارتعاشی كه در بدن داشتند و راه ناهموارِ منزلی كه آن شب قرار بود آنجا بروند و تاریكی كوچه‌ها، سبب شد كه یكی از اطرافیان عرض كند: «احتمال دارد ـ خدا نكرده ـ با این وضع، به زمین بخورید. می‌شود جلسه این هفته را مثلاً در خانه خود حضرتعالی بر پا كرد تا اذیت نشوید.»
حضرت علامه فرمودند: مگر ما در روز به وسیله نور خورشید خود را نگه می‌داریم و مگر نور خورشید باعث می‌شود زمین نخوریم ؟! قُلْ مَنْ یَكْلَؤُكُمْ بِاللَّیْلِ وَ النَّهارِ مِنَ الرَّحْمنِ ... (انبیا/42) ؛ بگو: چه كسی شما را در شب و روز از (هر آسیب) خدای رحمان حفظ می‌كند؟!

captcha