قول مساعد وزیر کار برای حل مشکل اجرای طرح اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان
کد خبر: 3620385
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

قول مساعد وزیر کار برای حل مشکل اجرای طرح اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان

گروه اجتماعی: نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزیر کار برای حل مشکل اجرای طرح اوره و کریستال ملامین در فاز دو مجتمع پتروشیمی خراسان خبر داد.

دکتر علی قربانی،  نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، با اشاره به برگزاری جلسه ای با وزیر کار طی روز گذشته گفت: مطالعات طرح اجرای اوره و کریستال ملامین به پایان رسید و طی بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده شده که این طرح از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.
وی افزود: به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شده تا ابتدا این طرح در فاز دوم مجتمع پتروشیمی اجرایی شود و بعد از اینکه به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسید طرح GTPP اجرایی شود.
قربانی با بیان اینکه اما در اجرای این طرح دو مشکل وجود دارد، ادامه داد: یکی از این مشکلات این است که از پنج سرمایه گذاری که قرار است در این طرح مشارکت داشته باشد یکی از سرمایه گذارها قصد سرمایه گذاری ندارد و در این جلسه پیشنهاد داده شد که یا سهام این سهام دار خریده و یا تهاتر شود.
وی تامین خوراک را یکی دیگر از مشکلات بیان و اظهار کرد: گاز، خوراک مورد نیاز اجرای این طرح است و از آنجاییکه وزیر نفت برای کل کشور مجوز تامین خوراک را صادر نکرده است اما این طرح دارای توجیه اقتصادی است وزیر کار قول مساعد داد تا با وزیر نفت صحبت کند تا خوراک مورد نیاز را در اختیار این مجتمع قرار دهد.
به گفته وی قرار بر این شد تا این طرح به احتمال فراوان طی سه ماه اینده اجرایی شود.
captcha