فرهنگ شهادت نظام اسلامی را در برابر فتنه‌ها بیمه می‌کند
کد خبر: 3620426
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

فرهنگ شهادت نظام اسلامی را در برابر فتنه‌ها بیمه می‌کند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فرهنگ شهادت نظام اسلامی را در برابر فتنه‌ها بیمه می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، اظهار کرد: اقدامات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تداوم راه شهدا ستودنی است.
وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که راه شهدا همواره شفاف و روشن باقی بماند، اضافه کرد: حفظ آثار دفاع مقدس مسؤولیتی فرهنگی است که باید سال به سال گسترده‌تر شود.
آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه شهدا جریان آفرین بودند؛ به همین دلیل نباید به آنها با نگاه فردی بنگریم، خاطرنشان کرد: مجموعه شهدا جریانی جدید در تاریخ و قرن اخیر ساختند که تا به حال تجربه نشده بود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: شهدا راه جدیدی را باز کرده و نشان دادند غیر از قدرت‌های ظاهری، قدرتی وجود دارد که بشر باید با آن آشنا شود و آن قدرت تصمیم‌گیری برای عزت و سربلندی است که شهدا این راه را کشف کردند و در رسیدن به آن قدرت هم به‌صورت موفق عمل کردند.
آیت الله یعقوبی تصریح کرد: شهدا با این راه سرنوشت کشور را تغییر داده و نگاه دنیا به ارزش‌های دینی را عوض کردند.
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: مسئولان نباید از جمع‌آوری آثار شهدا خسته شوند بلکه باید بدانند این اقدامات در آینده تأثیر خوبی بر نوجوانان و جوانان دنیای اسلام خواهد گذاشت.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رزمندگان از بیان خاطرات خود و دیگر رزمندگان و شهدا غفلت نکنند؛ چراکه خاطرات آنها تاریخ اسلام در ایران را ثبت می‌کند.
به گفته وی تاریخ در حال تکرار بوده و هرچه فرهنگ دفاع مقدس بیشتر و بهتر به نسل آینده انتقال داده شود احتمال ایجاد گسست بین نسل‌ها کمتر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگ شهدا ما را از فتنه‌ها نجات می‌دهد، ادامه داد: هرچه درزمینه حفظ آثار شهدا سرمایه‌گذاری کنیم، وزن و وزنه انقلاب سنگین‌تر خواهد شد.
آیت الله یعقوبی گفت: مسؤولان و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید جهادی و رزمنده‌وار کار کنند و بدانند که این کار، یک کار اداری صرف نیست بلکه جنبه معنوی و انقلابی آن بارزتر است.
captcha