رونمایی و ارایه 58 جلد آثار آیت‌الله مشکینی همزمان با سال ارتحال
کد خبر: 3620450
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

رونمایی و ارایه 58 جلد آثار آیت‌الله مشکینی همزمان با سال ارتحال

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی پنجم مردادماه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین ولدان، رئیس ستاد نماز جمعه استان قم امروز 27 تیرماه در نشستی خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی پرداخت.
وی افزود: چند مراسم در این ایام برای بزرگداشت این عالم فرزانه و شخصیت علمی و سیاسی ممتاز برگزار خواهد شد که یکی از آن‌ها در مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی آیت‌الله رضا استادی است.
ولدان تصریح کرد: مراسم دیگری بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه 5 مردادماه در مسجد اعظم با حضور مراجع معظم تقلید و نمایندگان مراجع، شخصیت‌های دینی و سیاسی و اعضای خبرگان رهبری، ائمه جمعه و استادان و فضلای حوزه برگزار می شود.
وی ادامه داد: در اینمراسم حجت‌الاسلام  و المسلمین سیدرضا تقوی، رئیس ستاد هماهنگی ائمه جمعه سراسر کشور سخنرانی می کند همچنین مرسم دیگری در زادگاه ایشان در مشکیین شهر اردیبل نیز برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد اقامه نماز جمعه قم گفت: همچنین در خطبه نماز جمعه هفته آینده، ششم مردادماه نیز از شخصیت ایشان به عنوان امام جمعه استان قم تجلیل خواهد شد و 58 جلد از اثار ایشان نیز رونمایی و در معرض بازدید عموم مردم قرار می گیرد.
ولدان در پاسخ به ایکنا در مورد کارهای قرآنی وی عنوان کرد: یکی از مجموعه آثار وی، تفسیر روان است که چند جلد آن در دوره خود آن مرحوم و توسط ایشان نوشته شد و مابقی آن نیز توسط ایت الله استادی تکمیل شده است و در این مراسم عرضه خواهد شد همچنین از تمبر یادبود ایشان رونمایی می شود.
ولدان تصریح کرد: تفسیر روان، مجموعه‌‏ای هشت جلدی است که آیت‌اللّٰه مشکینی آن را با قلمی روان و شیوا نوشتند همچنین تفسیر مبسوط از آثار دیگر ایشان است که شامل سه اثر قرآنی آیت‌اللّٰه مشکینی به زبان عربی است.
ولدان عنوان کرد: ایشان همچنین قصد نوشتن تفسیر ترتیبی قرآن را داشتند که بخش‌هایی از آن نیز فراهم شد ولی عمر ایشان مجال نداد لذا مقدمات فراهم شده به صورت رسائل قرآنی به چاپ رسید.
ولدان همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم بیان کرد: آیت الله مشکینی صاحب فضل بود و در عرصه‌های مختلف علمی و سیاسی و معنوی خوش درخشید.
وی عنوان کرد: ایشان در کسوت‌های زیادی مانند ریاست خبرگان، امام جمعه قم و ... به مردم خدمت کردند اما در بعد فقاهتی و علمی نیز شخصیت بزرگی بود که باید این بعد بیشتر تبیین شود.
وی تاکید کرد: آیت الله مشکینی استاد اخلاقی بود که اگر طلاب را به دستوری دینی توصیه می‌کرد قبل از آنان خودش به آن عمل کرده بود. 
captcha