بهره‌مندی از اساتید خارجی در آکادمی اسلامی تاتارستان
کد خبر: 3620625
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

بهره‌مندی از اساتید خارجی در آکادمی اسلامی تاتارستان

گروه بین‌الملل: مشاور رئیس‌جمهور تاتارستان گفت: حضور اساتید خارجی در آکادمی اسلامی بلغار اهمیت زیادی دارد و این مرکز بدون اساتید خارجی نمی‌تواند، موفق باشد.

بهره‌مندی از اساتید خارجی در آکادمی اسلامی تاتارستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، کمیل اسحاق‌اف، مدیر آموزشی آکادمی اسلامی بلغار و مشاور رئیس‌جمهور تاتارستان اظهار کرد: اسامی و اولین لیست اساتید مدعو برای تدریس در آکادمی اسلامی بلغار بررسی و تهیه شده است.  
کمیل اسحاق‌اف که در برنامه‌ای زنده در کانال تلویزیونی «تاتارستان ـ قرن جدید» سخن می‌گفت، افزود: لیست اولیه ترکیب و کادر اعضای مدرسین آکادمی اسلامی بلغار فراهم شده است. در این لیست تعداد افراد خارجی کم نیست، اما باید دانست که بدون اساتید خارجی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
وی تصریح کرد: باید اجازه بدهیم که اساتید خارجی بیایند و به ما آموزش بدهند. از آنجا که ما تحت حکومت آتئیست(خداناباور) بوده‌ایم، از نظر دانش مذهبی پیشرفتی نداشته‌ایم، پس فرصت خوبی است که اساتید خارجی با دانش خود به اینجا بیایند و دانش خود را در اختیار مرکز قرار دهند.  
اسحاق‌اف گفت: ما با دریافت علم و دانش این اساتید خارجی مسیر پیشرفت را در پیش خواهیم گرفت. ما در نظر داریم که هم از اساتید داخلی و هم از اساتید خارجی استفاده کنیم که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
گفتنی است، آکادمی اسلامی بلغار اواخر اردیبهشت‌ماه در تاتارستان افتتاح شد و آموزش اسلام حقیقی و تربیت کادر بومی مذهبی روسیه از اهداف آن است.

captcha