بهترین نوع توسعه در هر منطقه ای تشکیل تعاونی است
کد خبر: 3620953
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

بهترین نوع توسعه در هر منطقه ای تشکیل تعاونی است

گروه اجتماعی: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهترین نوع توسعه در هر منطقه ای تشکیل تعاونی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی استانداری ،حمید کلانتری در حاشیه بازدید از سد غلامان اظهار کرد: بهترین نوع توسعه یک منطقه با تشکیل تعاونی ها رقم می خورد و این در حالیست که در مسیر تشکیل تعاونی ها همکاری و مشارکت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است .
وی با تاکید بر اینکه در تشکیل تعاونی ها نقش مشارکتی مردم پررنگ تر می شود، ادامه داد:شهرستان راز و جرگلان استعدادهای بالقوه ای در حوزه های کشاورزی، زنبور داری، نوغانداری، صنایع فرش ابریشم دارد که می تواند با تشکیل تعاونی های جدید و مشارکت مردم جایگاه اهمیت این موضوع را دوچندان کند .
کلانتری عنوان کرد: استعدادها و ظرفیت های مردم شهرستان راز و جرگلان با تشکیل تعاونی ها پرورش می یابد و با فعال سازی این تعاونی ها  این شهرستان در مسیر توسعه و رشد قرار خواهد گرفت .
وی بیان کرد:تعاونی ها باید با فعالیت های مردم همراه شوند ضمن اینکه در این تعاونی ها نیازمند مردمی امانتدار، پاکدست و مدیر هستیم تا به فعالیت های این تعاونی ها رنگ و بوی توسعه ببخشند .
کلانتری ادامه داد: کسانی که به عنوان هیات موسس یا مدیره در تعاونی ها فعالیت می‌کنند باید افرادی آگاه و مطلع باشند و بدانند چگونه می توان از دانش خود در مسیر شکوفایی بیشتر تعاونی ها استفاده کرد .
وی عنوان کرد: تعاونی ها نیازمند منابع مالی هستند که این منابع از طریق سهام مردم یا استفاده از تسهیلات و وام قرض الحسنه محقق می‌شود که البته از محل صندوق توسعه ملی 1.5میلیارد دلار در اختیار چند بانک قرار گرفته تا برای ایجاد اشتغال پایدار و تشکیل تعاونی ها به مردم تسهیلات لازم را ارایه دهند .
کلانتری نقش اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست ،گفت:برای تشکیل تعاونی هاباید اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد تا جوانان و بانوان این منطقه بتوانند در حوزه های مورد نظر خود فعالیت داشته باشند.
 وی محور کار در شهرستان راز و جرگلان را تشکیل و توسعه تعاونی ها عنوان کرد ، افزود:امیدواریم با درخشش شهرستان راز و جرگلان در حوزه تعاونی های سطح کشور مشکلات عمده مردم این منطقه حل شود .
captcha