رسیدگی به محرومان زلزله‌زده اولویت کار گروه‌های جهادی باشد
کد خبر: 3620972
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

رسیدگی به محرومان زلزله‌زده اولویت کار گروه‌های جهادی باشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تاکید بر ساماندهی وضعیت زلزله زدگان گفت: رسیدگی به محرومان زلزله‌زده اولویت کار گروه‌های جهادی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در دیدار با اعضای گروه‌های جهادی شهید احمد کاظمی، اظهار کرد: فعالیت در قالب گروه‌های جهادی از اقدامات پسندیده‌ای است که در سال‌های اخیر احیا شده و رونق یافته است.
وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولان و مدیران بخش‌های مختلف از گروه‌های جهادی و دانشجویان فعال در این گروه‌ها حمایت کنند، اضافه کرد: اینکه تعدادی جوان مؤمن و انقلابی بدون داشتن کوچک‌ترین چشمداشتی ایام استراحت و تعطیلی خود را صرف رسیدگی به امور محرومان می‌کنند، بسیار باارزش است.
آیت الله یعقوبی با اشاره به زمین‌لرزه اخیر در خراسان شمالی که آسیب‌های قابل‌توجهی را به برخی از ساختمان‌های مسکونی در استان وارد کرده است، از اعضای گروه‌های جهادی اعزامی به مناطق مختلف این استان خواست تا رسیدگی به محرومان زلزله‌زده را اولویت کاری خود قرار دهند.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با یادآوری مشکلات متعدد خانواده‌های زلزله‌زده در استان، خطاب به جهادگران اعزامی به این مناطق، تصریح کرد: البته باید مراقب باشید در رسیدگی به امور زلزله‌زدگان حفظ کرامت و عزت آنها هم مدنظر قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است ارائه خدمات پزشکی مورد نیاز به زلزله‌زدگان محروم مورد توجه بیشتر مسؤولان و گروه‌های جهادی باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر توجه به روستاهای نیازمند، اظهار داشت: باید با اولویت‌بندی روستاهای نیازمند و هدف اجرای اردوی جهادی، با تشویق و ترغیب و ایجاد روحیه همکاری، از مشارکت مردم این روستاها بهره برد.
آیت الله یعقوبی در ادامه با اشاره به اشتیاق مشارکت جوانان شهرستان در اردوهای جهادی، گفت: اگر مشارکت در زمینه‌های مختلف را در جامعه مدنی نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.
captcha